Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Aapple

Britax Multi tech vs hi way

Skillnad på dessa stolar eller om ni kan rek någon?

• Svar på tråden Britax Multi tech vs hi way
  • Joico

Båda är bra stolar. Är det till ett barn som andra stol efter babyskyddet?
    Prova stolarna i er bil, gärna med barnet också. Välj den som passar bäst!  

• Sisisisi

Multitech är rymligare och funkar längre tid, det är enklare att höja bältet på den men den är bredare. Jag är väldigt nöjd med min multitech och skulle välja den eller britax maxway till en bebis.

• viplanerar09

Om du ska välja en stol efter babyskyddet skulle jag hellre köpa en Hi-way eller en Max-way. Har läst att Multi-tech har mindre skyddande skydd vid midja/ben och är inte gjort för så små. och sedan köpa en two-way.

Vår 3-åring sitter fortfarande bra i sin Hi-way. Men ska köpa en ny till honom då lillebror börjar bli liten i sitt babyskydd. Funderar då på att köpa en MT eller TW :)  

• ub80

Vi har hiway till vår son på 2,5 år och är supernöjda med den.
    Jag känner inte till de andra som nämns, men vad jag minns av den information som vi fått är att INTE köpa en stol som kan användas både framåt och bakåt. Detta med motiveringen att stolen blir väldigt tung vid en krock om barnet sitter framåt i den. Jag har inte gått djupare in på om det finns några riktiga belägg för detta, men efter fått den rekommendationen från olika håll blev det hi-way.

• Sisisisi
    ub80 skrev 2012-09-20 13:12:24 följande:
    Vi har hiway till vår son på 2,5 år och är supernöjda med den.

Jag känner inte till de andra som nämns, men vad jag minns av den information som vi fått är att INTE köpa en stol som kan användas både framåt och bakåt. Detta med motiveringen att stolen blir väldigt tung vid en krock om barnet sitter framåt i den. Jag har inte gått djupare in på om det finns några riktiga belägg för detta, men efter fått den rekommendationen från olika håll blev det hi-way.

Det löser man lätt med att inte vända stolen framåt!! Det stämmer att en vändbar stol inte bör användas framåt.
Svar på tråden Britax Multi tech vs hi way