Vi har försökt bli gravida ett tag och man blir ju lite lätt desperat ... Jag äter inga tabletter alls annars. En huvudvärkstablett vid svår huvudvärk är ungefär allt.
Jag har en menscykel på 26 dagar och den har varit som en klocka sedan jag slutade med p-piller för ca 7 år sedan. Under två cykler åt jag bidrottninggelé från dag 1 till ÄL. Den första omgången så minskades cykeln med en dag, den andra cykeln likaså. Nu var jag alltså nere på 24 dagars menscykel och blev lite skrämd över att jag rubbat något som kanske inte alls var problemet. Jag slutade därför med tabletterna, men min första cykel utan tabletterna (min tredje sedan jag började med dem), minskades min cykel med ytterliggare en dag. Jag var alltså nere på 23 dagars cykel och visste inte om jag skulle vara glad för att jag fick ÄL oftare eller om jag skulle gråta för att jag rubbat något som funkat otroligt bra tidigare, min mens kom ju alltid var 27:e dag i nästan 7 år.
Den fjärde cykeln efter att jag börjat med bidrottningsgelén så var jag tillbaka på en cykel på 26 dagar. Puhhh! Jag tror inte jag kommer äta bidrottninggelé igen.
Jag tror bidrottninggelé är mer för de som har oregelbunden mens eller kanske lite för långa cykler.
Lite OT:
Jag funderar dock på att prova munkpeppar. Jag läste någonstans att den kan förlänga cykeln och att den kan hjälpa om man för onda, böldliknande finnar kring munnen, vilket jag får sedan jag slutade med p-piller.
Jag började med p-piller när jag var nitton (fick knappt en enda finne under tonåren, rödhårig med "glashy") och åt dem tyvärr i ca 12 år. Det var svårt för mig att upptäcka hur dåligt p-piller var för mig då det kom gradvis, men i slutet var sexlusten helt obefintlig och jag fick migränliknande huvudvärk inför varje mens. När jag slutade med p-piller var det som om dimman lättade. Jag blev mycket gladare, fick tillbaka min sexlust, orgasmerna ändrades till det positiva, migränen försvann, längtan till barn började också komma. Samtidigt fick jag dessa böldliknande finnar som gör rejält ont och som jag ännu inte fått bukt med. De kommer kring ÄL och kring mens och sitter i i flera dagar. Jag har lyckats hittade några hudvårdsprodukter som hjälper, men jag tror det är någon hormonrubbning efter långvarigt p-piller-knaprande ...