• evepävve

bidrottninggele

Efter flera års försök att bli gravid , har jag nu gett mig på att testa bidrottning gele & rosenrot .
    Har käkat de snart i en månad , tabletterna börjar ta slut .
    Men till min fråga .. Finns det någon där ute som faktiskt blivit gravid av att äta dessa ??
    Eller är de mest inbillning att de ska funka .

För jag är så trött på allt vad läkare & blodprov heter . Vi gjorde utredning , men visade inget fel , jag hade lite svag äl ibland , annars inga problem eller "fel" .. Så testade pergotime en kur , men mensen kom ialf .
    Då bestämde vi oss för att sluta försöka . De kommer när de kommer typ .
    Men innerst inne skrek jag efter bebis .. & när vänner runt omkring blir gravida titt som tätt & föräldrar undrar när det är våran tur så blir jag helt knäckt .

Snälla, finns de något tips eller knep som verkligen fungerar , som sätter igång stark äl & man kan öka chanserna att bli gravid ??

MVH Drömmer

• Svar på tråden bidrottninggele
  • StarStruck

Jag åt bdg från mensens första dag till pos äl-test och blev gravid, det krävdes bara en kur. Är i v 36 idag så visst funkar dom ;)

• Petra 334

Blev gravid på första månaden jag åt de. Fick x. Åt de även nu andra gången och blev gravid på 3:e försöket.
    Om inte annat tycker jag de förstärker äl.

• evepävve
    Å va roligt att höra att det fungerat för några ialf :)
    De stärker hoppet lite mer ! :D
    Eftersom jag haft lite svag äl innan så hoppas jag att detta gör susen .
    Tack snälla ni för att ni svarade Solig 
  • Takex

Jag tog vid tredje försöket, tog fram tills ägglossning ( som var mega tydlig ) och är nu i vecka 35, 36 imorgon :) Om dom inte gjorde något för ägget så gjorde dom i alla fall definitivt att jag visste vad som hände när :) Jag rekommenderar!

• Anonym (syskon men när?)

Men ni som svarat här i tråden har ju inte försökt så länge och blivit gravida med att äta bidrottninggelé. Jag skulle vilja veta om någon blivit gravid som försökt bli gravid under betydligt längre tid.

• StarStruck

Jag försökte med mitt ex i 3 år innan utan att det blev nått och vi hade lyckats några år tidigare men då var det lite tidigt för oss. Sen om det var partnerbytet eller bdg:n kan jag inte svara på.

• Johans Pillerill

Med första barnet stod vi i kö för hjälp, vi hade kämpat på bra länge och fick veta att vi nog inte kunde få barn på egen hand... Testade bidrottninggele som en sista grej bara när vi ändå stod i kö. Började äta dem på mensens första dag, åt dem fyra veckor och när nästa mens uteblev så testade vi och var gravida. Vet inte om det var kapslarna el ren slump men jag tror iaf de hjälpte till lite :) dottern är nu två och helt perfekt!

• Anonym (provat)

Vi har försökt bli gravida ett tag och man blir ju lite lätt desperat ... Jag äter inga tabletter alls annars. En huvudvärkstablett vid svår huvudvärk är ungefär allt.

Jag har en menscykel på  26 dagar och den har varit som en klocka sedan jag slutade med p-piller för ca 7 år sedan. Under två cykler åt jag bidrottninggelé från dag 1 till ÄL. Den första omgången så minskades cykeln med en dag, den andra cykeln likaså. Nu var jag alltså nere på 24 dagars menscykel och blev lite skrämd över att jag rubbat något som kanske inte alls var problemet. Jag slutade därför med tabletterna, men min första cykel utan tabletterna (min tredje sedan jag började med dem), minskades min cykel med ytterliggare en dag. Jag var alltså nere på 23 dagars cykel och visste inte om jag skulle vara glad för att jag fick ÄL oftare eller om jag skulle gråta för att jag rubbat något som funkat otroligt bra tidigare, min mens kom ju alltid var 27:e dag i nästan 7 år.

Den fjärde cykeln efter att jag börjat med bidrottningsgelén så var jag tillbaka på en cykel på 26 dagar. Puhhh! Jag tror inte jag kommer äta bidrottninggelé igen.

Jag tror bidrottninggelé är mer för de som har oregelbunden mens eller kanske lite för långa cykler.

Lite OT:
    Jag funderar dock på att prova munkpeppar. Jag läste någonstans att den kan förlänga cykeln och att den kan hjälpa om man för onda, böldliknande finnar kring munnen, vilket jag får sedan jag slutade med p-piller.

Jag började med p-piller när jag var nitton (fick knappt en enda finne under tonåren, rödhårig med "glashy") och åt dem tyvärr i ca 12 år. Det var svårt för mig att upptäcka hur dåligt p-piller var för mig då det kom gradvis, men i slutet var sexlusten helt obefintlig och jag fick migränliknande huvudvärk inför varje mens. När jag slutade med p-piller var det som om dimman lättade. Jag blev mycket gladare, fick tillbaka min sexlust, orgasmerna ändrades till det positiva, migränen försvann, längtan till barn började också komma. Samtidigt fick jag dessa böldliknande finnar som gör rejält ont och som jag ännu inte fått bukt med. De kommer kring ÄL och kring mens och sitter i i flera dagar. Jag har lyckats hittade några hudvårdsprodukter som hjälper, men jag tror det är någon hormonrubbning efter långvarigt p-piller-knaprande ...

Svar på tråden bidrottninggele