Jag blev uppsagd pga VAB!
Hej!
Jag har en 2 åring son som har drabbats av många öroninflammationer, ögoninfektion och mycket magprblem. Första läkaren vi gick till angående magen tog oss inte på allvar och skickade hem oss x antal gånger utan att ta ett enda prov. Jag bestämnde mig för att byta vårdcentral och fick genast hjälp. Min son hade en parasit i magen och även tarminfektion.
Jag jobbade på ett bemanningsföretag i ca 10 månader och har varit mycket hemma med grabben min. Jag blev inkallad på möte hos min chef i Januari i år. Dem sa att det inte funkade pga att jag varit borta så mycket med vabbandet. Och det var anledningen till att jag blev uppsagd. Det stod dock i uppsägningen att det var pga arbetsbrist. 1 vecka senare anställer dem en vän till mig på den position och det företagen jag var på mest. Som påstods ha arbetsbrist. Jag kontaktade facket som hade ett samtal med dem. Sedan hände inget alls.
Fick nytt jobb kort därefter, lfick ett till jobb så jag jobbade mycket och tog hand om min son. Jag kämpade röven av mig för att allt skulle gå ihop.
Det nya jobbet låg 5 mil bort. Förskolan öppnar 06:15 och jag börjar 7:00. Kom 2 minuter sent efter jobbat där ca 2 veckor och fick mig en rejäl känga!
Efter allt detta kämpande så sa kroppen och psyket ifrån att jag måste varva ner. Läkaren sjukskriver mig i två veckor så jag får en möjlighet att ta igen mig. Då blir jag uppsagd från mitt nya arbete som jag jobbet på i ca 4 månader!
Får det verkligen gå till såhär? Hur i helvete ska jag kunna kombinera jobb och min älskade son. Är ju totalt livrädd varje gång man måste ringa chefen och säga att man måste vabba. Det är ju inte konstigt någonstans att man blir överstressad.
Grabbens pappa jobbar mycket och vi är separerade. Men kommer bra överens och vabbar ungefär lika mycket förutom när han jobbar på annan ort!
Någon som har varit i liknande situation? Både med jobb, stress och läkare som inte lyssnar?
Tacksam för svar! :)