Någon här som har ME/kronisk trötthetssyndrom?
Jag är 28 år och har i ca 2 års tid lidit av en extrem trötthet. Oavsett hur mycket jag sover är jag aldrig utvilad, vaknar ofta med huvudvärk och minsta lilla ansträngning gör mig helt matt och skakig i kroppen och jag klarar inte av höga ljud, musik och liknande. Vid ansträngning utöver det lilla jag rör mig om dagarna så blir jag skitdålig. Riktigt trött, otroligt jobbig värk i muskler och leder och blir mer eller mindre helt sängliggande i 2-3 dagar innan värken blir någolunda bättre. Jag har ofta som en dimma i huvudet, öronsus och det känns som man är i en bubbla. Skulle kunna sova flera dygn. Att leva med denna grymma trötthet och ont i kroppen är hemsk. Känns som jag går med en ständig infektion och blir titt som tätt öm i lymfkörtlarna. Det upptäcktes för ca 1/2 år sedan att jag har hypotyreos den autoimmuna varianten med antikroppar och behandlas med levaxin och mina värden är bra och visst känns kroppen lite mer ok förutom detta jag beskrivit ovan. Jag ska till läkaren på måndag på inrådan från min läkare som har hand om min hypo. När jag kollat runt lite så stämmer allt in på kronisk trötthetssyndrom. I och med att det inte blivit bättre av levaxinet och att mina värden där nu är bra så inser jag att det är något annat som är fel. Ni som har fått diagnosen ME känner ni igen er i det jag beskriver? Jag är bara så rädd att inte bli tagen på allvar!! Skulle göra vad som helst för att få orken tillbaka och slippa denna hemska värk. Jag har också ibs som många verkar ha med ME. Snälla ge mig tips och råd hur jag ska gå tillväga!!