• Bebisfeb

Basson duo!?

Vi köpte en Urban jungle sprillans men jag gillar den inte! Liggdelen är jätteliten och jag vill inte båda minstingen fram redan om ett par månader, jag vill ha bägge mina tjejer mot mig! Klantigt köp! Nu har jag slängt ut den på blocket och är ute efter en ny! Och den här gången ska den vas betydligt billigare har jag ( min sambo) tänkt mig och framför allt en bra vagn som uppfyller kraven; vändbara sittdelar, stabila hjul och helsvart! Några tips? Har kollat på Basson Duo! Ngn som har erfarenhet av den? För och nackdelar? Var hittar jag bästa återförsäljare? Tacksam för svar:)

• Svar på tråden Basson duo!?
  • Bebisfeb

Skriver från min iPhone , därför lite knasigt i texten! Vill alltså inte ha min lilla vänd framÅt om ett par månader!

• wiad

Jag kan rekommendera basson duo, har haft den till våra tvillingar sedan de föddes, de är nu snart 8 mån. Den enda vagnen som jag tyckte kunde konkurrera på pappret var bugaboo donkey, men den är ju ungefär dubbelt så dyr. 

Basson duo har många smarta lösningar; väldigt stort och bra solskydd, smidig att fälla ihop och inte så tung att hantera, smidig att köra med. Hjulen är punkteringsfria vilket jag tycker är bra, men det blir inte lika bra terrängegenskaper som med luftfyllda däck. Man kan dock köpa luftfyllda däck till om man vill. Det finns även adapter att köpa till för att sätta på babyskydd vilket kan vara smidigt. Den är 74cm bred och går in genom standarddörrar utan problem. 

Det finns en identisk vagn på amerikanska marknaden under namnet 'Stroll-air my duo', det finns en hel del recensioner av denna på nätet (alla väldigt positiva).  

Kort sagt kan jag varmt rekommendera denna vagn. Återförsäljare finns det inte så många, jag köpte den från http://www.takobarnprodukter.se/ - trist hemsida men det gick utmärkt att köpa från dem ändå. 

Svar på tråden Basson duo!?