• nea1

CSN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hm börjar bli nervös. När utdelas csn? 25:e varje månad va? inga undantag för en viss grupp personer väl....
    syns inte det på internetbanken?? ser inte mitt förra csn utbetalning på internetbanken och nu hör jag inget på inkommade i telefonbanken? det kanske det inte gör. men klockan är ju efter tolv då borde jag väl ha det nu. fast jag hörde förrut att dom sätter in pengar typ 13.00 och 15.00 och 17.00 är det under den 25 då? jag kanske ska kolla efter 13.00 då eller??? tycker det låter skumt detta...

• Svar på tråden CSN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Meria

Jag brukar få mina pengar under dagen, inte alltid de automatiskt sätts in direkt efter tolvslaget... Tyvärr Ser heller aldrig CSN i "Inkommande" så...

• timberhochmandie

Nja... Första utbetalningan ska ju komma "ca en vecka efter terminsstart" enligt CSN, så det beror lite på när din institution skickade in registreringspappren till CSN. Just den första utbetalningen per termin kan därför komma lite senare. Kan du inte logga in på "mina sidor" på CSNs hemsida och kolla? Där kan du säkert hitta svar på när din utbetalning kommer!

*kram*

• Ronja80

Min första utbetalning från CSN kommer den 27.e. Jag fick lånet beviljat först idag och gjorde även studieförsäkran idag...

• Sandreli

Tror att det kan vara olika när de betalas ut, min kille fick sina slantar redan den 22:a, hans termin började tidigt i januari.

• Helena med sonen Victor

Står det inte när din utbetalningen är på csn? Om du loggar in.

Jag började den 23 jan och fick mina pengar den 16

• nea1

Tack för era svar. skickade nyss iväg en ansökan om ny kod för andra ggn. jag hade inte kvar mina papper från förra ggn jag hade csn så jag ansökte om ny men fick aldrig nån så nu gjorde jag det igen.
    Det här är inte min första utbetalning. jag läser på ett ställe där man kan börja o sluta när som helst under året. började 14 nov och har csn sen dess. nu när januari börjar måste jag vill inte göra nån ny intygsgrej?? slutar ju redan i mars igen. jag läser på komvux.

• MimmiLina

Har du lämnat studieförsäkran?

• timberhochmandie

Nä, om din studiestödsperiod är nov-mars så ska du väl inte behöva någon ny studieförsäkran eller liknande... Tror mig dock ha ett svagt minne av att även jag suttit vid datorn/i telefonen och otåligt väntat på att pengarna ska trilla in efter midnatt. CSN är så snåla att de inte skickar ut pengarna så tidigt att de finns inne redan vid midnatt, skulle jag tro. Tacka vet jag FK!

*kram*

• nea1

ja studieförsäkran är lämnad, detta är inte första utbetalningen. har fått tidigare.

• nea1

Tack för era svar!!!! man blir ju orolig. är så trött på att det inte är ens egna pengar, för helt problemfritt är det inte med csn. alltir är det nåt. tacka vet jag att jag är klar i mars o hoppas då få tjäna mina egna pengar så man har en garanterad lön varje mån!!! SUCK!!!!

Jag har haft jätteproblem med csn under hösten, då tog det över en månad innan jag fick mina pengar för att skolan hade lämnat in fel uppgifter. Ring i morgon på en gång och kolla så att det inte blivit fel med dina resultat eller poäng.

Berätta gärna vad som hänt! Och om du fick dina pengar.

• nea1

Har fortfarande inte fått nåt!! Står på deras sida att dom betalar ut 25:e varje månad.
    Kan ju hända att jag får imorn 27:e, men ringer ev senare idag för säkerhetsskull!!!

• nea1

ringer csn nu!!!!! (det är 21 samtal före dig tack för att du väntar)

• nea1

skulle visst skicka in studieförsäkran för denna termin start med... jag studerar ju inga riktigt terminer utan jag började i mitten på november... och jag lyckas hitta en lite text på ett av papprena från csn som sa nåt sånt.... har inte fått nå uppgifter varken från csn eller skolan att jag måst göra det denna månad med.... jag är ju liksom redan registrerad....från förra terminen

• MimmiLina

Du kan fylla i din studieförsäkran över nätet. Det går fortare...

Svar på tråden CSN!!!!!!!!!!!!!!!!!!