Little Ms Chatterbox skrev 2012-08-06 23:42:59 följande:
Har ni påbörjat utredning på henne så ta upp det med bup annars så prata med VC BVC läkare för recept på Circadin.
Omega finns i fet fisk,så som lax, sill, makrill eller tex rapsolja. Men det kan vara svårt att få i sig tillräckligt mycket för att täcka behovet om man behöver mycket, som är vanligt bland de med NPF.
De Omegaprodukter som jag själv, och mina barn har testat är Eye Q, MorEPA mini och Eskimo kids. De finns på de flesta hälsokostbutiker, över lag är det billigare på nätet. Jag brukar köpa på
vitaminvaruhuset.se Vi har varit på Bup några gånger men de ser inte så allvarligt på det och inte när hon är såpas liten heller! De tycker väl att de saker vi tar upp kan mycket väl vara ett barn utan adhd!
Förskolan klagar inte på något, hon har svårt att sitta still på stolen när de äter, samma som hemma men de säger att det är hon inte ensam om av alla barnen.
Nu var vi på Bup för två veckor sedan och fick ett bolltäcke, men det hjälper inte

Jag förstår inte för hon är jätte trött!!!!! men verkar kämpa för att inte somna? Kan inte bara lägga sig still och försöka sova.
Vad är circadin? det är väl inte så pigga på att ge något läkemedel?
Vi testade Omega tidigare och märkte en skillnad men avslutade då vi skulle få komma till Bup för att ed skulle få se hennes rätta jag, annars hade det ju blivit tokigt.
Tack för tips och råd.
Vi har återbesök till Bup i september för att utreda hur det har gått med bolltäcket, det känns långt dit när det är så jobbigt! Igår kväll la hon sig 19.30 och somnade 21.40. Tiden i mellan där var ju jobbig. Hon kom uppspringande ett par gånger, satt och lekte i sängen plötsligt etc