• Mammatilltretroll

Alltid svullen under ögonen/stora påsar när jag vaknar - varför? Ledsen :(

Sedan något år tillbaka vaknar jag Alltid och ser ut som "Hej kom och hjälp mej". Det är så svullet under ögonen, kan nästan inte ens kalla det påsar för det ser verkligen bedrövligt ut! Större än påsar. Det är svullet från ögonlocket (främst nedanför ögat) ner mot kinden, typ strax ovanför näsvingarna..

Oftast går svullnaden ner efter några timmar uppe, men jag är alltid lite svullen dygnet runt även om det är 80% värre på morgonen..

Jag har testat att dricka mer vatten (2,5 liter på dagen), testat att motionera mer, att sova mer. Men inget av det hjälper. Jag ser bedrövlig ut!

Har någon en aning om vad detta kan bero på så vore jag vääääldigt tacksam för tips på hur man kan få detta att försvinna och framförallt: Vad beror det på?

• Svar på tråden Alltid svullen under ögonen/stora påsar när jag vaknar - varför? Ledsen :(
  • erica91

Lägg två sardiner under ögonen i 30 min! (ett under varje öga)
    Låter helt sjukt jag vet men det ska tydligen hjälpa jätte mycket :)

• Lajkie

Sardiner? :-O jag kan oxå vara lite svullen ibland. Fast bara en aning, ska faktiskt testa det, ska de vara färska eller i burk???

• Faile

Kolla sköldkörteln, det kan vara ett symptom på över/underfunktion av sköldkörtelhormon. Behöver naturligtvis inte vara det, men kan ju vara bra att kolla upp.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Kya

Hemorrojdsalva ska dra ihop bra också. :) har en vän som använder det, hon säger det funkar bra.

The road to hell is paved with good intentions.
  • sskstud3nt3n

jag tycker det låter som någon form av allergi. Kliar det eller rinner ur ögonen? Smörjer du ansiktet med nån kräm innan du lägger dig eller när du går upp?Ansiktskrämer är ofta en bov i detta drama

• Coyote

Jag hade nog faktiskt kollat med en läkare.

Svar på tråden Alltid svullen under ögonen/stora påsar när jag vaknar - varför? Ledsen :(