• Anonym (PMDD)

Jag lider av PMDD ( svår PMS) Vad farao skall man göra?

Har lidit och lider av PMDD sedan många år. 

Detta lidande är obegripligt. Hur kan man må så här ungefär hälften av sin vakna tid?

Jag äter Antidepp, vilket har hjälpt något, men tycker att effekten har planat ut.

Provat Femal Balans - ingen större effekt.

Famlar nu desperat efter någon annan lösning!

Någon som provat Pro Comb?
    Någon som provat ProgesterAll - dvs. naturligt progesteron?

Tacksam för input eller diskussion, detta är en eskalerande kvinnosjukdom, enligt min uppfattning!

• Svar på tråden Jag lider av PMDD ( svår PMS) Vad farao skall man göra?
  • JuliaHN

Hej!

Julia här, PMDS, 28 år.

Jag har inte testat progesteron.

Jag har bokat tid hos en väldigt duktig gynekolog.

Jag är riktigt trött på att må såhär halva tiden i månaden.

Är nu precis efter ägglossning och har legat hemma i fyra dagar.

Det enda som funkar är att sova, äta och kolla på serie. Jag tvingar mig själv att plugga repliker dvs jobba mellan serieavsnitten, men kan i ärlighetens namn erkänna att jag inte får mycket vettigt gjort.

Jag skäms. Jag vet att jag inte borde skämmas och försöker att förstå mig själv... men det är så svårt.

De dagar jag inte mår såhär, dvs mellan avslutad mens- ägglossning, är jag glad och stark, men jag känner att allt jag "byggt upp" under mina bra veckor raseras när jag går in i mina dåliga.

Jag tror det har blivit värre med åren.. eller så ser jag det bara tydligare nu.

Har svårt att vara i relationer.

Jag tar sertralin 50 mg.. utskrivet av gynekolog för min PMDS.

Kanske hade jag varit värre utan.. men känner inte jättemycket skillnad.

Har läst att en kan vara allergisk mot ämnet progrsteron i små doser när en har PMDS men att det motsägelsefullt nog funkar fint i högre..? Någon som testat något som faktiskt fungerar? Eller som bara vill prata lite om detta, dela era symptom på PMDS/PMDD?

Känner mig ensam.

/Julia

• JuliaHN

Jag ser nu att det var 2012 du senast skrev! Är inte jättebra på att skriva i forum.. har aldrig gjort det tidigare om jag ska vara ärlig.

Har du fått någon hjälp?

/Julia

Svar på tråden Jag lider av PMDD ( svår PMS) Vad farao skall man göra?