• engladprick

bygga trappa upp till våningssängen på väggen...

katterna kan ta sig upp för stegen på våningssängen men inte ner... ibland trillar de ner och ibland sitter de bara och piper tills man hjälper dem ner (håller dem i kroppen och försöker visa dem hur de ska gå ner)...

men jag är orolig att de inte ska komma ner när man inte är hemma och funderar om man kan bygga någon sorts trappa på väggen som de kan klättra på.

kanske tre stycken uppochnervända "mammut" (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80099177/#/00099176) då skulle "trappan" gå mellan övre våningssängen och en byrå...

vad tror ni? andra idéer? 

• Svar på tråden bygga trappa upp till våningssängen på väggen...
  • Tramsa

Om man tar en helt vanlig planka och sätter små bitar list på tvären, sedan sätter fast en hake på ena kortsidan, sätter haken i sängen och lutar plankan ned mot golvet har man en liten kattstege, eller kanske mer en liten backe för katterna. Jag hade en sådan upp till mitt fönster en halvvåning upp när jag hade utekatt, fungerade utmärkt. Det är inte en väldigt stilig lösning förstås, men man kan ju måla plankan, använda hyvlat trä eller dekorera som man önskar.

Oj, vad det är svårt att förklara i ord. När jag googlade lite hittade jag en sån katttrappa som jag menar fast med rep istället för lister här:
    http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=1404079

• Khaleesi

Stänga dörren till sovrummet medan man inte är hemma?

Skämt åsido så var det en bra idé med en trappa av hyllor på väggen. Det gäller bara att de inte blir helt belamrade med saker. Du kan sätta upp små kubformade hyllor i trappformation bredvid varandra, om du inte hittar någon passade färdig trapphylla. IKEA:s Lack kan ju vara lite otymplig.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • engladprick

bor bara i en etta så finns ingen dörr att stänga ;)

smart med kubformade lådor :)
    får het enkelt ta en tripp till ikea kanske och leta lite :) 

Svar på tråden bygga trappa upp till våningssängen på väggen...