• Anonym (Suck)

Vanliga värktabletter hjälper inte?!

När jag har huvudvärk så hjälper alvedon/ipren i princip ALDRIG.
    Samma sak när jag har mensvärk, det hjälper inte heller.
    Ändå sväljer jag tabletter när jag har ont i hopp om att det ska hjälpa någongång.

Varför biter tabletterna inte på mig?!

• Svar på tråden Vanliga värktabletter hjälper inte?!
  • Anonym (Wildrat)

För att de är ganska svaga. Antingen går du till läkare och får nåt bättre eller så kan du testa att ta en (brus) magnecyl med koffein (eller Treo eller Bamyl m koffein) och (tablett) två Alvedon (Panodil, Pamol etc). Det hjälper mig mot min spänningshuvudvärk. Ta inte på kvällen dock, det är ganska mycket koffein i brustabletten.

• listo

Vilken Ipren har du? 200 mg eller 400 mg? Hur många Alvedon tar du?

Det funkar bra att göra som Wildrat skrev, kombinera Alvedon med t.ex. Ipren. Ta i så fall 2 st 500mg Alvedon och en 400 mg Ipren.
    Rätt ofta när jag har spänningshuvudvärk funkar det bara med en sån kombo, inte med enbart Ipren eller enbart Alvedon.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Wildrat) skrev 2012-08-07 15:57:26 följande:
    För att de är ganska svaga. Antingen går du till läkare och får nåt bättre eller så kan du testa att ta en (brus) magnecyl med koffein (eller Treo eller Bamyl m koffein) och (tablett) två Alvedon (Panodil, Pamol etc). Det hjälper mig mot min spänningshuvudvärk. Ta inte på kvällen dock, det är ganska mycket koffein i brustabletten.
    Ska testa att köpa Bamyl m koffein, har märkt att det ibland kan hjälpa om jag tar en vanlig koffeintablett bara.
    listoplisto skrev 2012-08-07 16:01:59 följande:
    Vilken Ipren har du? 200 mg eller 400 mg? Hur många Alvedon tar du?

Det funkar bra att göra som Wildrat skrev, kombinera Alvedon med t.ex. Ipren. Ta i så fall 2 st 500mg Alvedon och en 400 mg Ipren.
    Rätt ofta när jag har spänningshuvudvärk funkar det bara med en sån kombo, inte med enbart Ipren eller enbart Alvedon.
    Jag har Ipren 400 mg.
    Har testat att kombinera alvedon & ipren också, men ingen större förbättring då heller.
    Din mamma skrev 2012-08-07 16:02:12 följande:
    Prövat diklofenak eller voltaren?
    Inte testat något av det, funkar dom bra?

• Border

Har du prövat att kombinera alvedon och ipren? Ta två alvedon och en ipren. Det brukar funka för mig, och jag har rejält med mensvärk

• StarStruck

Köp "stjärttabletter"!!! Alltså alvedon man kör upp där bak. Bäst mot mensvärk!

• Border
    StarStruck skrev 2012-08-07 16:19:25 följande:
    Köp "stjärttabletter"!!! Alltså alvedon man kör upp där bak. Bäst mot mensvärk!
    Åh, det ska jag prova! Jag brukar kombinera alvedon och ipren, det hjälper men jag får sån magkatarr av ipren
  • Anonym

Alvedon är inte kramplösande så det funkar i regel inte så bra mot mensvärk. Hjälper inte receptfria smärtstillande så sök läkare och få på recept.Är ju meningslöst att ta preparat och inte få hjälp!

Själv fick jag Orudis mot min svåra mensvärk - funkade jättebra.  

• Anonym (Suck)

Jag har provat det mesta, att kombinera alvedon och ipren har inte heller funkat.
    För något år sedan fick jag Naproxen Pharma utskrivet mot mensvärken, det funkade helt OK i början, men nu tycker jag inte att dom hjälper nånting nästan.

• listo
    Anonym (Suck) skrev 2012-08-07 16:44:14 följande:
    Jag har provat det mesta, att kombinera alvedon och ipren har inte heller funkat.
    För något år sedan fick jag Naproxen Pharma utskrivet mot mensvärken, det funkade helt OK i början, men nu tycker jag inte att dom hjälper nånting nästan.
    Vet du att du kan kombinera Naproxen också med Alvedon?

• Anonym (Suck)
    listoplisto skrev 2012-08-07 16:48:13 följande:
    Vet du att du kan kombinera Naproxen också med Alvedon?

Ja, jag har testat det också, men ingen större förändring då heller :(
Svar på tråden Vanliga värktabletter hjälper inte?!