• Maarriiiaaa

Ni som inte haft några känningar direkt efter en hinnsvepning

Är gravid i v 38 (37+5) med 3dje barnet.

Grabbarna är födda 38+2 o 38+5 så man hoppas ju att även denna vill komma lite tidigare.

Idag va jag vid BM för vanlig kontroll o frågade henne om hon kunde göra en hinnsvepning (min första, har aldrig gjort tidigare) då jag läst lite om det.

Hon va positiv till det. Och gjorde givetvis en..

Eftersom jag är omföderska så va livmodertappen 3cm, men utvidgad till 3-4cm, den inre va öppen 1,5cm och hon kunde tydligt känna huvudet, men ej fontanellen (så bebisen låg lite snett med huvudet) Hon sa att bebisen va strax ovan spine(?) så en liten bit kvar att sjunka ner, men det va inge konstigt som omföderska.

Hon tyckte själv att hon gjorde en lyckad hinnsvepning, som jag inte upplevde så värst ont som man läst, visst kände man att hon va där o gröpa men inge mer..

Hinnsvepningen gjordes idag vid 11 tiden o jag har typ inte kännt ett skit efter det.. Hon sa att det var vanligt med molvärk o ev lite blödning, men inte ens de..
    Så det känns som det var ett misslyckat försök, eller kan det komma flera timmar efteråt??

• Svar på tråden Ni som inte haft några känningar direkt efter en hinnsvepning
  • moosen

Jag fick hinnsvepning med båda mina. Första kunde jag knappt gå efteråt, men tvingade mig ut på promenad och på natten satte värkarna igång.
    Andra hände ingenting, men då tror jag inte han var redo. Testa att ge dig ut en sväng och håll tummarna :)

• Maarriiiaaa
    moosen skrev 2012-08-07 19:18:20 följande:
    Jag fick hinnsvepning med båda mina. Första kunde jag knappt gå efteråt, men tvingade mig ut på promenad och på natten satte värkarna igång.
    Andra hände ingenting, men då tror jag inte han var redo. Testa att ge dig ut en sväng och håll tummarna :)
    Ja vi får se om de händer något.. Har haft molvärk/stickande känsla under hela eftermiddan o bebben verkar ha full aktivitet där inne, så det kanske händer något..
    Men vågar inte hoppas för mkt..
  • Ninniisen

Jag kände ingenting alls efter min hinnsvepning ( fick i vecka 38+1 med andra barnet) men den fyllde dock funktionen :)

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Lillasyster BF 28/9 ° ★
  • Maarriiiaaa
    Ninniisen skrev 2012-08-08 19:09:22 följande:
    Jag kände ingenting alls efter min hinnsvepning ( fick i vecka 38+1 med andra barnet) men den fyllde dock funktionen :)
    Nu har det gått över 48 tim sen hinnsvepningen o inte har de hänt mkt..
  • Ninniisen
    Maarriiiaaa skrev 2012-08-09 14:54:28 följande:
    Nu har det gått över 48 tim sen hinnsvepningen o inte har de hänt mkt..
    Vad trist !
    Det sägs att om förlossningen inte kommit igång inom 48 timmar så har den inte gjort nytta :/
    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Lillasyster BF 28/9 ° ★
  • Maarriiiaaa
    Ninniisen skrev 2012-08-09 17:06:17 följande:
    Vad trist !
    Det sägs att om förlossningen inte kommit igång inom 48 timmar så har den inte gjort nytta :/
    Nej jag vet det så jag va väl inte "mogen".. Men jag hoppas de kommer igång inom kort..

• Maarriiiaaa

Idag va jag på ytterligare ett besök hos bm då jag fick för mig att bebisen tagit sig ur sitt fixerade läge..

Men bebisen låg så fint med huvudet neråt, o när jag ändå var där bad jag om en ny hinnsvepning (10 dagar efter den första) Hon tyckte att jag va mkt mjukare denna gång, och hon sa att hon tog i o slet i hinnan att hon hade ont i fingrarna. Så startar det inte efter detta då är det inte meningen..

Usch jag börjar bli så trött på detta, har molvärk men inte heller denna gång kom det nå blod när hon gjorde de..

Blir till att ställa in sig på övertid tror jag..

39+1 idag..

• Snart fyra barn
    Maarriiiaaa skrev 2012-08-17 12:52:27 följande:
    Idag va jag på ytterligare ett besök hos bm då jag fick för mig att bebisen tagit sig ur sitt fixerade läge..

Men bebisen låg så fint med huvudet neråt, o när jag ändå var där bad jag om en ny hinnsvepning (10 dagar efter den första) Hon tyckte att jag va mkt mjukare denna gång, och hon sa att hon tog i o slet i hinnan att hon hade ont i fingrarna. Så startar det inte efter detta då är det inte meningen..

Usch jag börjar bli så trött på detta, har molvärk men inte heller denna gång kom det nå blod när hon gjorde de..

Blir till att ställa in sig på övertid tror jag..

39+1 idag..

Hoppas svepningen funkar den här gången för dig och att du har din bebis hos dig riktigt snart GladSjälv så gjorde jag en igår v37+0 men förutom lite blodblandat slem igår så har inget hänt.  Bm sa att min tapp inte va så mogen men jag va öppen för två fingrar vad det nu innebär? Blir att vänta till nästa torsdag igen och se om jag mognat nåt mer. Seg väntan det här!
  • Maarriiiaaa
    Snart fyra barn skrev 2012-08-17 16:27:51 följande:

Hoppas svepningen funkar den här gången för dig och att du har din bebis hos dig riktigt snart GladSjälv så gjorde jag en igår v37+0 men förutom lite blodblandat slem igår så har inget hänt.  Bm sa att min tapp inte va så mogen men jag va öppen för två fingrar vad det nu innebär? Blir att vänta till nästa torsdag igen och se om jag mognat nåt mer. Seg väntan det här!
    Hade lite molvärk direkt efter, men nu känner jag ingenting igen.. Så det funkar nog inte denna gång heller..
Svar på tråden Ni som inte haft några känningar direkt efter en hinnsvepning