• Lilia
    Äldre 7 Aug 19:36
    5433 visningar
    41 svar
    -1
    41
    5433

    Lura i en vegetarian kött

    Det är så att min tonårsdotter har fått för sig att bli vegetarian och hon vägrar äta kötträtterna jag gör. Jag har nu bytt taktik så istället för att tjata på henne tänker jag låsas att jag tycker det är helt okej, samtidigt som jag lurar i henne så mycket kött så möjligt. Vad är era bästa tips? Jag har redan tänkt på köttbuljong, men kan man köpa vanlig korv och låsas att det är sojakorv eller är det för uppenbart?


  • Svar på tråden Lura i en vegetarian kött
  • Äldre 7 Aug 19:38
    #1

    Är det inte enklare att bara låta henne fixa sin egen mat?

  • Lilia
    Äldre 7 Aug 19:48
    #2
    tahira skrev 2012-08-07 19:38:08 följande:
    Är det inte enklare att bara låta henne fixa sin egen mat?



    Nej, jag vill inte att hon får näringsbrist!
  • Äldre 7 Aug 19:59
    #3

    Det är bara en fas. Släpp det. Håller med ovan, låt henne fixa eget. Då kortar du dessutom ner prövotiden :)

  • Lilia
    Äldre 7 Aug 20:02
    #4
    Maddy skrev 2012-08-07 19:59:24 följande:
    Det är bara en fas. Släpp det. Håller med ovan, låt henne fixa eget. Då kortar du dessutom ner prövotiden :)



    Okej =)
  • Äldre 7 Aug 20:04
    #5

    Vilken "näring" tror du det är i köttbuljong?

  • Äldre 7 Aug 20:05
    #6

    Hon får inte näringsbrist i första taget om hon äter "riktig" veg-mat med sojaprodukter, baljväxter osv. Och de flesta brukar ändå tröttna efter ett tag!

  • Äldre 7 Aug 20:06
    #7

    Vad sägs om att plugga lite näringslära innan du försöker proteinboosta tösen med köttbuljong??? Ska jag skratta eller gråta????

  • Lilia
    Äldre 7 Aug 20:07
    #8
    tahira skrev 2012-08-07 20:04:00 följande:
    Vilken "näring" tror du det är i köttbuljong?



    Mer än det är i sallad. Så bad jag ju om mer tips. =)
  • Äldre 7 Aug 20:08
    #9

    Fy fan. Låt henne vara vegetarian. Det lär inte gå någon nöd på henne. Intressera dig mer för vegetarisk matlagning istället för att hitta sätt att lura i henne korv.

  • Äldre 7 Aug 20:08
    #10

    Nu ligger ju inlägget i "ironi & satir" men om du är sann med detta tycker jag du är fruktansvärt elak mot ditt barn. Så fruktansvärt respektlöst.

    Så nej. Några tips får du inte, däremot en knäpp på näsan. Elaking. 

Svar på tråden Lura i en vegetarian kött