Hon är så arg på mig :(
För att göra en lång historia kort: Min sambo valde att separera från mig när jag var gravid i 7e månaden (jag är fortf gravid i vecka 42+0) och jag var tvungen att flytta. Det tog dock 3 månader innan jag hittade en lägenhet. Men nu har jag flyttat och min dotter var hos mig hela första veckan och nu har hon varit hos sin pappa i 3 nätter (med denna natt inräknad) för att jag snart ska föda och behöver få vila upp mig inför förlossningen.
Idag har hon varit hos mig under hela dagen. Vi träffades imorse, hon var med på sjukhuset på undersökning och sedan åkte pappan och jobbade. Hon har varit arg på mig hela dagen. Smäller i skåpluckor, jag får inte krama eller pussa henne, jag får knappt titta på henne ibland. Det gör så jävla ont i mitt hjärta, hon har alltid varit mammas tjej. Det har alltid varit bara jag.. Jag har aldrig sett henne så som hon var idag. Jag brast ut i gråt, ångest och panik när jag kom hem. Vi har varit hos hennes mormor hela eftermiddagen.. Och inte en enda gång under 4 timmar ville hon komma till mig.. Jag fick ångest när pappan kom och hämtade henne, kände att hon är ju viktigare än att jag ska få vila! Att hon kanske skulle ha sovit hos mig istället. Hon har det ju jätte bra hos pappan och blir väldigt glad när han kommer. Det gör ännu ondare, att alla andra verkar duga förutom jag.
Varför är hon såhär? Är det trotsen eller är det för att jag flyttat eller är det både och? Vi försöker förbereda henne inför bebisens ankomst men hon är ju så liten än. Det kommer bli tufft för henne, mamma bor i en annan lägenhet plus att det kommer ett syskon. Sedan ett nytt dagis om ca 2 veckor. Mitt hjärta går verkligen i tusen bitar när hon är såhär emot mig. Det gör så fruktansvärt jävla ont..