• annojb

Ni som äntligen fått er barn (efter upprepade missfall)...

Har nyss fått mf och behöver lite solskenshistorier... Ni som äntligen fått era små efter upprepade missfall, hur? Genom behandling ock isf, vilken? Eller funkade det till sist på egen hand? Berätta gärna även er ålder och om ni satt era missfall i samband med tex lågt progesteronvärde etc... Lider själv av kort lutealfas och spottings från ca 3-5 dgr efter äl, utreds nu för ev svag äl ev. Lågt progesteron och behöver som sagt lite hopp idag då mitt mf är ett faktum! :0(

• Svar på tråden Ni som äntligen fått er barn (efter upprepade missfall)...
  • Embracethefear85

Hej!

Fick en son 2007. 
    2008 blev jag sjuk i cancer i äggstocken och gick på både strålning och gjorde flera operationer.

Mina chanser att bli gravid sas minska markant. Fick fyra återfall fram till hösten 2010.

Mannen och jag bestämde att vi ville ha ett barn till och blev gravida snabbt.

Mellan sep 2010 och maj 2011 fick vi tre missfall varav det sista i v 14.

Feb 2012 föddes vår son och han är nu 5 månader. Jag är inte helt frisk men vi är tacksamma för denna lilla kille efter mycket kämpande!!

Beklagar ditt missfall, det är jäkligt tungt jag vet MEN jag är
    Helt säker på att det kommer gå bra för dig med tillslut:) 
                        Lycka till!!!

BF 11:e Mars-2012
  • annojb

Beklagar verkligen både din cancer och dina missfall! Men blir sååååå glad för er skull att ni fick er lycka till sist och håller tummar o tår för att du blir helt frisk!!!! Berodde dina missfall på din cancerbehandling och fick du ngn behandling som gynnade din graviditet denna gången? Tack, värmer i hjärtat och hoppas du har rätt! :0) Varma kramar och många lyckönskningar till dig!

• Embracethefear85
    annojb skrev 2012-08-07 21:45:51 följande:
    Beklagar verkligen både din cancer och dina missfall! Men blir sååååå glad för er skull att ni fick er lycka till sist och håller tummar o tår för att du blir helt frisk!!!! Berodde dina missfall på din cancerbehandling och fick du ngn behandling som gynnade din graviditet denna gången? Tack, värmer i hjärtat och hoppas du har rätt! :0) Varma kramar och många lyckönskningar till dig!

Tack! Är positivt inställd på att jag ska få ett besked att jag är helt frisk:)

De kunde inte säga om min sjukdom hade med just missfallen att göra, isåfall var det mitt dåliga imunförsvar och dåliga blodvärden som gjorde det.

Fick ingen hjälp/behandling efter mina tre missfall, däremot var jag extremt skötsam fjärde gången. Slutade HELT men kaffe, allt man inte bör äta under graviditet sen gick jag upp några kilon och började äta vitaminer varje dag.

Var undernärd när jag blev gravid första gångerna så det kan ha en förklaring med.
    Vet inte alls om just det gjorde skillnad egentligen men nu är han här:)      
  • Embracethefear85
    Embracethefear85 skrev 2012-08-08 07:22:33 följande:

Tack! Är positivt inställd på att jag ska få ett besked att jag är helt frisk:)

De kunde inte säga om min sjukdom hade med just missfallen att göra, isåfall var det mitt dåliga imunförsvar och dåliga blodvärden som gjorde det.

Fick ingen hjälp/behandling efter mina tre missfall, däremot var jag extremt skötsam fjärde gången. Slutade HELT men kaffe, allt man inte bör äta under graviditet sen gick jag upp några kilon och började äta vitaminer varje dag.

Var undernärd när jag blev gravid första gångerna så det kan ha en förklaring med.
    Vet inte alls om just det gjorde skillnad egentligen men nu är han här:)      

Menar ju tvärt om såklart, Om missfallen berodde pga min sjukdom :)
  • annojb

Skönt att höra din positiva attityd! Är säkert en viktig ingrediens i både din sjukdom som vid din graviditet! :0) Har oxå hört att kaffe kan öka mf risken drastiskt varför jag den sista månaden gått ner till enast 1/2 kopp/dag och kommer inom kort även ta bort denna kopp! Förutom b 12 som jag alltid måste äta för min hälsa, äter jag folsyra och tänkte börja med ngn multivitamin till kvinnor för att försäkra mig om att få i mig allt. Ngn speciell du åt? Utöver detta kommer jag smörja mig med progesterall ( naturlig progesteron) då jag med största sannolikhet har brist på detta... Smörje mig med denna kräm även denna gång (gravid samma månad) men slutade tyvärr med krämen då jag visade - på bim och trodde därmed inte att jag var gravid... Tror tyvärr detta kan vara orsaken till mitt mf men vet så klart inte o lär aldrig få veta. Men det gör så ont att hela tiden gå o älta att tänk om jag bara fortsatt ngr dgr till och sedan testa med grav.test igen... :0( Hur som, varmt tack för ditt svar och miljoner lyckönskningar! Ngn annan som kan dela med sig av sina erfarenheter?

• Embracethefear85
    annojb skrev 2012-08-08 20:04:26 följande:
    Skönt att höra din positiva attityd! Är säkert en viktig ingrediens i både din sjukdom som vid din graviditet! :0) Har oxå hört att kaffe kan öka mf risken drastiskt varför jag den sista månaden gått ner till enast 1/2 kopp/dag och kommer inom kort även ta bort denna kopp! Förutom b 12 som jag alltid måste äta för min hälsa, äter jag folsyra och tänkte börja med ngn multivitamin till kvinnor för att försäkra mig om att få i mig allt. Ngn speciell du åt? Utöver detta kommer jag smörja mig med progesterall ( naturlig progesteron) då jag med största sannolikhet har brist på detta... Smörje mig med denna kräm även denna gång (gravid samma månad) men slutade tyvärr med krämen då jag visade - på bim och trodde därmed inte att jag var gravid... Tror tyvärr detta kan vara orsaken till mitt mf men vet så klart inte o lär aldrig få veta. Men det gör så ont att hela tiden gå o älta att tänk om jag bara fortsatt ngr dgr till och sedan testa med grav.test igen... :0( Hur som, varmt tack för ditt svar och miljoner lyckönskningar! Ngn annan som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag åt Apotekets  vitaminer "Kvinna" en om dagen. Rosa, vit burk. Mådde bra av den samt åt den under amning med sen. Den har extra folsyra & Järn.

Lycka till!!   
  • annojb

Återigen, varmt tack! :0) och varmt lycka till med allt! Håller mina tummar för dig!

• annojb

Finns det ngn annan som faktiskt blivit gravid och till sist fått behålla sitt barn efter upprepande missfall? Tacksam för era erfarenheter och varför det till sist gick vägen? :0)

• flerbarnsmamma5

Jag har fram till jag var 36 år fött fem barn utan något missfall men efter 38 så har jag fått först ett missfall i vecka 12 sedan ett utomkveds och därefter ett missfall nu i veckan i v 9. Läkarna säger att det enbart är min ålder - att man absolut inte är för gammal för att få ett friskt barn men att man måste räkna med att prova fler gånger. 

Själv har jag läst i tråden där det är en kvinna som fått missfall fyra gånger och sedan lyckats och där finns fler som lyckats! Jag  brukar läsa där för att få hopp.

• che71

Jag behöver också hopp!!!Glad

3 missfall på de 2 år vi försökt (aktivt med ÄL tester varje månad)
    i v 6  (med hög feber o influensa)
    i v 11 (då hade vi längtat efter ett nytt plus i över 1 år o sett hjärtat slå på VUL i v 8)
    i v 9 ( MA , 2 veckor för litet)

sista var förra veckan
    missfallsutredning på gång nu i alla fall

Svar på tråden Ni som äntligen fått er barn (efter upprepade missfall)...