• Mattenörd

Föda i eksjö eller jönköping?

Är gravid med mitt första barn och har BF i oktober. Funderar dock på var jag ska åka i första hand. Bor ungefär mitt emellan Eksjö och Jönköping, skiljer ca 10 minuter. Är det någon som har erfarenhet av dessa förlossningskliniker? Bra eller dåliga upplevelser eller kanske någon som fött på bda ställena och kan jämföra?

• Svar på tråden Föda i eksjö eller jönköping?
  • Baby1112

Gillar Jönköping bättre generellt sett. Har fött två barn på Ryhov och det har varit toppen båda gångerna. Sista slutade i urakut snitt och det löste sig jättebra!
    Har inte fött barn i Eksjö, men har blivit dåligt bemött där i andra ärenden.

• oliMagdan

Har hört att Eksjö har sveriges bästa BB, så vi åkte dit (fick välja mellan Eksjö och Norrköping). Fick världens bästa bemötande och det var lugnt och mysigt (har bara fött i Linköping tidigare). Både jag och min man ville föda där. "Tyvärr" stannade det av när vi kom dit, så vi åkte hem igen och när förlossningen väl kom igång tog det bara 20 minuter, så vi hann inte utanför ytterdörren än mindre till Eksjö, så jag vet egentligen inte hur det är att faktiskt föda där, men jag tycker det var mycket bättre än Linköping. Vet tyvärr inget om Eksjö. Glad

• Vinxen

Jönköping är kanon! Min förlossning på 42timmar gick förvånande snabbt just för att personalen var helt otroliga. Förlossningsläkaren va fantastisk verkligen. Känns som dom har mer resurser på Ryhov än Eksjö.

• Lojs

Man har ju varit lite skraj för eksjö efter olyckan med sugklockan, men min barnmorska sa att om det är fullt på ryhov så kanske de skickar oss till Värnamo eller Eksjö. Och inte mig emot. Jag åker hellre till ett ställe där det inte är fullt, än trängs på ryhov om det skulle behövas. Jag vill ha en så stressfri miljö som möjligt! Men jag är också nyfiken på skillnaderna mellan Eksjö och Ryhov.

Svar på tråden Föda i eksjö eller jönköping?