• Lilaa

Vill träna hemma och komma i form men med vad?

Hej!
    Jag är en ensamstående mamma med två barn som har lagt på sig lite för mycket. Jag skulle vilja gå ned några kg. Jag har försökt ändra kosten men har svårt för det så jag vill försöka med träning. problemet är att jag inte har nån tid. Jag jobbar och tar hand om barnen så jag har ingen tid att gå på gym eller ta långa promenader så den enda tid jag har är på kvällen när barnen sover.

Så har ni tips på bra träningsmaskiner som ger resultat  och inte tar för mycket plats och inte låter så mycket som man kan träna hemma med?

• Svar på tråden Vill träna hemma och komma i form men med vad?
  • Lacey

Jillian från biggest loser har jättebra träningsdvder. Jag gillar 30 Day Shred. Det programmet tar 20 min per dag!

Du behöver en matta och hantlar för det.

• Snusklubba

Du kan träna mängder, men ändå inte gå ner i vikt om du inte har koll på vad du stoppar i dig.
    Att räkna kalorier är varken svårt eller jobbigt, men visst kan det vara trixigt dom första dagarna.
    Det enda som behövs är en hushållsvåg och en databas över vad olika livsmedel innehåller. Håller man sig till kalorisnåla, men långtidsmättande livsmedel som exempelvis kyckling behöver man inte heller gå hungrig.

Motionscykel tar liten plats, låter oftast knappt något alls och går ju lätt att använda framför tvn. Lätt att variera träningen på den också. Lägg till lite övningar med kroppen som vikt så är du igång.

• Lacey

Det är ju väldigt olika vad som passar en. Jag gillar inte löpband utan föredrar crosstrainer.

• NextUp
    Lilaa skrev 2012-08-08 13:01:56 följande:
    Funderar på gåband .Kan det vara bra?

Vad jag har förstått av bekanta och även en del trådar här på fl så låter gåbanden ganska mycket. En bekant bor i villa och har ett gåband, det känns i hela huset. I någon tråd här på fl beskriver personer hur störda de blir av sina grannar som använder gåband (lägenhet).
  • Rettis

En Crosstrainer tycker jag!! De låter knappt något alls! Har man sen en matta eller liknande under så är det nästintill heltyst.

• hönamor

Har en crosstrainer och en spinningcykel hemma. Otroligt bra när man inte hinner eller kan ta sig ut.

• Mandyy81

Jag föredrar promenadband, jag har ett från Attract och jag är jättenöjd. Visst låter bandet lite men inte så att grannarna störs om du bor i lägenhet. Jag har också en crosstrainer men ska sälja den nu för jag använder promenadbandet mera. Perfekt att träna på kvällen när dottern sover och sambon inte är hemma.

(¯`°?.¸ ღ ♥ Olivia ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vill träna hemma och komma i form men med vad?