• Anonym

Kan man göra nåt åt hängbröst?

ja, som rubriken lyder... har inte ens fått barn än och de hänger fan ner till knäna snart känns det som... så här var de inte för ett par år sedan. Seriös fråga alltså, kan man göra någonting? Vägrar givetvis operation! Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Kan man göra nåt åt hängbröst?
  • Anonym (BH)

Skaffa en bra BH. Det finns inget som kan träna upp själva hängbrösten eftersom de består av fett och bindväv och inte muskler. 

• Anonym (tja..)

ja alltså vägrar du op så vet jag inte om de finns nåt speciellt man kan göra. Att träna stärker naturligtvis muskulaturen runt brösten men svårt att göra nåt direkt åt "hänget"

• Anonym

Usch då...undrar hur det blev så här... inget kul alls, alltså...  man undrar ju hur det kommer se ut när man är 40 50 då.

• maddelin

Jag har för visso snart 3 barn, men tränar du? Jag har alltid haft stor byst o förr friidrotta jag, då var dom ok. Tror att det är viktigt att köra mkt bröst träning för att få ett bra lyft. Funkar inte det kanske op är ett alternativ. Jag ska försöka träna upp mina efter ammning o funkar det inte blir det op. Lycka till

• Anonym

Tyvärr inget att göra (utom operation då, som jag också valt bort). Jag hade själv hängbröst redan i tonåren (D-kupa då). Hade en del problem att hitta rätt teknik att amma med första barnet pga detta, det strulade en del och alla instruktionsbilder och videor visar "stående" bröst.
    Gymnastik är bra ändå men påverkar inte nämnvärt när man redan har häng. Krämer och liknande är värdelösa. "Osynliga" bh (klisterpappmodellen) är värdelösa om man har annat än ganska fast A-B-kupa.  
    Bra bh gör att det inte syns utanpå kläder, baddräkt med inbyggd bh i kupstorlek finns (dock dyrare). Eller släng dem över axlarna

• Anonym
    maddelin skrev 2012-08-07 22:30:39 följande:
    Jag har för visso snart 3 barn, men tränar du? Jag har alltid haft stor byst o förr friidrotta jag, då var dom ok. Tror att det är viktigt att köra mkt bröst träning för att få ett bra lyft. Funkar inte det kanske op är ett alternativ. Jag ska försöka träna upp mina efter ammning o funkar det inte blir det op. Lycka till

tränar inte och har inte gjort det, men innan var det inte så här ändå. Kanske där skon klämmer ändå..

operation skulle jag aldrig göra, usch... 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-07 22:29:08 följande:
    Usch då...undrar hur det blev så här... inget kul alls, alltså...  man undrar ju hur det kommer se ut när man är 40 50 då.
    Inte bättre. Inte så mycket sämre heller i mitt fall. Ska man se någon fördel är det väl att man slipper den där "hjälp, brösten har börjat häääänga" -krisen som somliga tycks få, när man alltid har sett ut så.
  • Anonym

Träning är alltid nyttig men hjälper inte på hängbröst, de millimeter musklerna lyfts påverkar inte hängtuttar (som inte består av muskler) så det syns.

• Anonym

Mest handlar det om arvsanlag. Viktpendling ökar risken. Jag har tjusiga hudbristningar också (fast de kom i tonåren och har blivit ljusblekta med åren).

Svar på tråden Kan man göra nåt åt hängbröst?