• Anonym (Anonym)

Gillar inte alkohol, men är inte kyrklig

Funderar över vilka fler än jag som inte gillar alkohol, vin, öl, sprit för att det smakar äckligt. Inte gillar cigarettrök, men är glad och positiv till livet och inte behöver några "tillsatser" för att kunna njuta av livet.

• Svar på tråden Gillar inte alkohol, men är inte kyrklig
  • L i n n

Hepp, hepp!

Varken dricker eller röker - så fruktansvärt äckligt!!
    Då tar jag hellre ett glas mjölk eller en cola.

• Flisan79

Här är en! Ryser av vin (bokstavligen), tycker alla öl är beska och sprit smakar vidrigt. Kan dock dricka cider men det är väldigt sällan.

Varför man vill dra i sig gift, lukta illa, få glåmig hy, fler rynkor och dö i förtid kan jag inte heller förstå. Syftar på rökning.

Har dock en "last". Choklad!!! Ger livet lite extra krydda

• Anonym (Anonym)
    Flisan79 skrev 2012-08-07 23:27:25 följande:
    Här är en! Ryser av vin (bokstavligen), tycker alla öl är beska och sprit smakar vidrigt. Kan dock dricka cider men det är väldigt sällan.

Varför man vill dra i sig gift, lukta illa, få glåmig hy, fler rynkor och dö i förtid kan jag inte heller förstå. Syftar på rökning.

Har dock en "last". Choklad!!! Ger livet lite extra krydda
    Jag gillar också choklad och godis. Med "tillsatser" menar jag alkohol, tobak m.m.
  • Anonym

Inte jag heller. Tycker inte om att vara alkoholpåverkad. Kan väl dricka en cider om året och kanske ett glas av en god likör, en gång om året (typ) även det :)

• Johans Pillerill

Jag har aldrig gillat smaken av vin, öl eller sprit. De få gånger jag dricker alkohol blir det nån enstaka cider (men som ni säkert vet är sannolikheten större att det blir en cola!). Aldrig rökt eller snusat, tycker det finns bättre saker att lägga pengarna på och vem vill gå runt och lukta gammal fimp?? Huuu. Jag förstår och håller med, ts!!

• Meah

Jag är inte heller så förtjust i detta. Öl, smakar peckel så som kaffe... urk
    Sprit, är inte heller gott,när man var ung drack man bara för att få ruset, men tyckte inte det var gott. Vin är inte gott heller, visst kan jag smaka, för att vara artig, men det glaset räcker hela kvällen. Är vi ute och äter tar jag hellre ett glas vatten, gillar inte heller cider, kan ta en cola, men tycker det är jobbigt med kolsyran.
    Älskar mjölk och vatten....dock,, 

OM jag ska ta ngt som jag tycker är gott o smutta på är det Beilis, eller hur det stavas, men det det händer typ max en gång per år.  

Röker gör jag inte och snusar gör jag inte heller.... 

• Anonym (hm)

gillar inte heller smaken av de flesta viner och öl.. cider går men dricker hellre isf alkoholfritt, behöver inte alkohol för att ha kul!

men visst händer det att jag blir onykter, men ytterst sällan numera! :)
    senast jag var "dyngrak" så blev jag sååå bakis att jag inte kunde dricka vin utan att få kväljningar i ett halvår efteråt!
    det tar fortfarande emot och jag kan bara dricka ett par glas tills jag börjar kvälja.. (typ max 2 glas, på sin höjd 3).

har 2 barn och ett 3e på g, så nu är det ju ändå alkoholfritt som gäller vilket inte stör mig öht :)) 

• Anonym (Nej tack)

Äntligen är vi några fler. Jag har aldrig rökt eller snusat och har aldrig varit full.
    Jag tycker helt enkelt inte att sprit är gott. Kan dricka några enstaka cider (de smakar ju nästan som läsk) någon gång ibland men mer än så blir det inte. jag förstår inte denna noja kring alkoholen, tänk så mycket bättre vår värld hade varit om inte alkoholen fanns.

Skönt att det finns fler som mig. jag tror att vi är många fler men att många inte vågar säga vad de tycker. T ex min lillebror, han ska på fest snart och vill att pappa köper en alkoholfri öl och ta bort lappen åt honom så det ser ut som att han dricker alkohol och så de andra ska sluta fråga. Jag själv har gjort så en gång, en alkoholfri drink, men kände sen att det var fel av mig. Jag står för mina beslut och så är det. Men jag är ju också några år äldre.
    Att det ska vara så svårt för vissa att förstå att vi inte vill och att det måste bli sån strid.

Alla borde få tycka och göra som de vill.

• Anonym

Jag har aldrig druckit alkohol eller rökt och känner inget intresse av det. Man kan väl gå undan lite när man röker tycker jag för det är ju inte så trevligt för andra att stå i röken

• Lilia

Jag är nykterist, dock inte pga smaken. Är inte heller religös.

Svar på tråden Gillar inte alkohol, men är inte kyrklig