• Anonym

Är 174 cm så litet egentligen?

Är en ung man på 174 cm lång. Får alltid höra att jag är liten och på jobbet också. "Fråga den lilla killen" 
    "Här kommer en liten kille"

Typ så får jag höra  ofta och är så trött på det. Även av andra personer att jag är liten. Tro f-n man får komplex och mår dåligt. Men är ändå bra mycket längre än många tjejer och ändå kallar dom mig för liten. Är det något fel på min kropp som gör mig så liten?

• Svar på tråden Är 174 cm så litet egentligen?
  • Anonym (?)

Liten? Kort menar du? Det tycker jag väl inte men dom menar väl kanske liten i kroppen/smal, ser ung ut? Är väl inget fel med det.

• HannaE

Nej, 174 cm är väl ganska ordinärt.

Man lever så länge man lär.
  • iser

Nä, jag är 168 och min sambo är lika lång. Ingen skulle kalla honom liten för det. Jag tycker att du ska bita ifrån om någon kallar dig det.

• Flisan79

Jag antar av kommentarerna att du är liten i kroppen. Min man är ca 171 cm lång men bredaxlad och "grov" i kroppsbyggnaden. Har aldrig hört någon kalla honom liten.

• Anonym

Jo, blir liksom sårad över det faktiskt. Har levt ett liv där jag var enormt mycket mindre än mina jämnåriga. 

Men hur ska man försvara sig då? Kan ju inte säga " men jag är i alla fall inte tjock"

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2012-08-07 23:22:32 följande:
    Jo, blir liksom sårad över det faktiskt. Har levt ett liv där jag var enormt mycket mindre än mina jämnåriga. 

Men hur ska man försvara sig då? Kan ju inte säga " men jag är i alla fall inte tjock"
    Du behöver väl inte försvara dig, säg att du inte gillar när dom kallar dig liten bara.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-07 23:22:32 följande:

Man svarar helt enkelt "Tror du det är kul att hela tiden få sin längd påpekad för en". Min man har samma problem fast omvänt. Han är väldigt lång och alla ska hela tiden kommentera hans längd. Precis som du har han fått komplex för det.
  • Anonym

Kvinna , 186cm - bara att gilla läget men slutar aldrig att häpna över korkade kommentarer.

Svar på tråden Är 174 cm så litet egentligen?