• Indiansommar

Var hittar jag den godaste räkmackan i Göteborg-Uddevalla??

Jag är så sugen på en riktigt smarrig stor räkmacka, med färska räkor på. Men var kan man äta en sådan?? Bor mellan Göteborg och Uddevalla så någonstans där emellan är jag tacksam för tips!!

• Svar på tråden Var hittar jag den godaste räkmackan i Göteborg-Uddevalla??
  • villvillvill

Smögen bryggan så klart.. Annars kan jag varmt rekommendera snäckans restaurang och café i Uddevallas räkmacka XL. Oslagbar

• Meddelande borttaget
  • Colisa
    röderaff skrev 2012-08-07 23:34:43 följande:
    Heaven 23:s räkmackor är dom bästa i innerstan. Åt även i juni en jäkligt stor och god på Bel Parcs uteservering i Slottsskogen.
    Fortfarande? Har hört ryktet och har alltid tänkt att jag måste testa en sådan någon gång men så läste jag någonstans (gp?) att de inte alls är lika bra längre utan lever på sitt fantastiska rykte... Men de kanske är värda ett smakprov ändå.
  • Colisa
    Colisa skrev 2012-08-07 23:45:42 följande:
    Fortfarande? Har hört ryktet och har alltid tänkt att jag måste testa en sådan någon gång men så läste jag någonstans (gp?) att de inte alls är lika bra längre utan lever på sitt fantastiska rykte... Men de kanske är värda ett smakprov ändå.
    Kanske inte var i GP jag läste det ändå (blev ju tvungen att googla) hittade däremot en jämförelse av hur mycket räkor man får för pengarna på olika mackor i Gbg. Heaven 23:s räkor var dyrast, men det vete tusan hur färska de är när de fiskats utanför Norge och skalats i Baltikum...
  • Meddelande borttaget
  • Tainted

Flera skriver Heaven 23 på Gothia towers.. Jag håller med, dom VAR skitgoa, förr.
    Nuförtiden är dom torra och lever endast kvar pga sitt rykte från gulddagarna, jag hade inte gått dit igen iaf, har varit där 2 gånger senaste 2 åren och det har vart samma torra macka med gigantisk maskerad majonnäsklick i mitten av det såkallade berget av räkor. 

• Indiansommar

Tack för era svar! 

Vad kostar räkmackorna? Heaven 23 har jag också hör både gott och ont om. Man vill ju ha färskskalade räkor.. Fast för att få det så är man väl tvungen att åka till Smögen?? Har inga möjligheter att ta mig dit det närmsta tyvärr.

Fler förslag?? 

• annca

Åt verkligen supergod räkmacka vid fiket vid Röda Sten, men det var ett tag sedan... De gjorde den iaf medan vi väntade.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Var hittar jag den godaste räkmackan i Göteborg-Uddevalla??