• Chewie

Syskonvagn - vändbar eller en fram och en bak, finns det?

Min sambo tycker att vi redan nu ska börja försöka på nästa barn och då kom jag direkt tänka på VAD ska vi ha för barnvagn?
    Sonen kommer kanske va 2år och jag vill ju då ha så att han me kan sitta i vagn.. Och då vill jag att sonen ska sitta framåt och lilla knytet bakåt, även när jag byter till sittdelen för knytet, finns det?? Kan man ha en sittdel bakåt en och framåt?
    Jag vet att man kan ha Urban Jungle liggdelen bakåtvänd och sittdelen framåt men jag vill inte vända det lilla knytet framåt när det vill sitta kanske vid 6 månader..
    Sen behöver man kanske en enkel liggvagn och en enkel sittvagn om man är ute båda två eller bara med ena barnet.. Plus en ståbräda kanske... Vilket projekt det här blir! Hur har ni andra gjort??

• Svar på tråden Syskonvagn - vändbar eller en fram och en bak, finns det?
  • miafelix

vi har bestält brios nya double wave..den går att vända så barnen är i mot och ifrån...

• Chewie

I den vagnen, kan man ha det ena barnet imot sig och andra ifrån?

• evita

dom enda jag känner till är inglesinas tvillingvagnar och denna...

babybee.se/butik/product_info.php&products_id=77&osCsid=5dad4889074670ce72a43ef9dddb3bd4

men jag har inte provat nån av dem så jag har inge erfarenheter...

• soffan1

Finns annars Phil&Teds, då sitter iofs det lilla barnet också framåtvänd men har storasyskonet framför sig. Den säljs bla på www.barnbutiken.net

• Chewie

Quinnyn har jag ju faktiskt sett innan, men den glömde jag bort nu när jag behövde det.. Tack så mycket! Den tycker jag är fin och man kan ju bygga om den lite, skönt att inte ha en bred vagn...
    Phil&Teds tycker jag inte alls om, tycker det ser ut som om den lilla sitter nere i vägslasket och att man inte har öronkontakt mer än upp och ner i bästa fall! Men tack ändå för svaren!

• silhuett

Vi funderade också på Quinny-vagnen, men jag tyckte att extra-sitsen för det äldre barnet såg så trång och obekväm ut.. Och så går det ju inte att ändra liggläget på den (extra-sitsen alltså).

• soffan1

hihi öronkontakt Jag förstår vad du menar, har ni ngn länk till quinny-syskonvagnen? Jag har nog missat den *nyfiken*

• silhuett

Den länken Evita gav är det!

• TildisVildis

Urban djungle har ett barn åt varje håll och jag har för mig att även baby travel har (men är inte helt säker).

• silhuett

TildisVildis:

På de vagnarna kan inte barnet sitta vänd mot föräldern när man sen tar bort liggdelen, det är det som är det negativa..
    Annars är jag mycket nöjd med vår Babytravel syskonjogger!

• TildisVildis

De av våra kompisar som har/hade UD hade sina yngsta barn länge i liggdelen. De fick helt enkelt sitta i den vända mot föräldren men en sele på sig. De vände inte förrän barnen närmade sig året.

• silhuett

Jag funderar på att göra på samma sätt, dvs. ha min yngsta barn sittandes i liggdelen tills han själv vill sitta framåtvänd.

• Chewie

Urban Jungle och Babytravelvagnarna är ju fina.. Men det verkar trist att låta barnet sitta i liggdelen.. Kan man isf fälla upp halva delen på något vis (kunde det med min Emmaljunga) eller man får bulla upp med kuddar då?

TildisVildis: Vad använde dom för sele till det? Antar att det inte är någon sele i liggdelen..

• Norahs mamma

TS:
    Är du säker att du kommer använda syskonvagnen så länge då?
    Din 2 åring kanske inte vill åka vagn när det är dags för minsta att skippa liggdelen?

Jag kommer köpa en Babytravel, tror inte min äldsta kommer vilja sitta bakåtvänd, å så gillar jag att det är en vägg emellan så de får skilda sittplatser

• Chewie

Norahs mamma: Jo det är sant, Devin vill antagligen inte sitta i vagnen så länge, så när han är 2½år kanske man kan skaffa en ståbräda, han har alltid hatat vagnen Så en Babytravel med en sitt och en liggdel blir nog det ultimata..

Tack för alla svaren!

• TildisVildis

Selen var en vanlig man kan köpa till alla barnstolar eller extra till olika vagnar, fyrpunktssele, med hakar att fästa i.

• Jissa

Vi har babytravels syskonvagn. Jag har två negativa aspekter: den äldsta (liten tvååring) gillar inte vagnen. Hon klagar hela tiden över att hon inte sitter bra. Den lutar för mycket, även i "uppfällt" läge. Andra negativa saken är att den yngste (en kille på fem månader) redan har vuxit ur liggdelen. Alltså måste han sitta framåt (eller ligga i en mjuklift) from nu.

Lite trist, för själv gillar jag vagnen, men kommer nog skippa den ganska snart och gå tillbaka till enkelvagnen och köra på ståbräda för mitt äldsta barn.

Svar på tråden Syskonvagn - vändbar eller en fram och en bak, finns det?