• Tazzme

Hur fixa ifyllnadsblankett? Pdf/Excel??

Är det någon som vet, och på ett enkelt sätt, kan berätta åt mig hur man fixar en blankett som kan fyllas i elektroniskt?

Jag kan lätt fixa snygga blanketter i både word och excel, och att spara dom som pdf-filer är inga problem. Men om jag skulle vilja ha blanketten som en pdf fil, som både kan printas ut och fyllas i för hand, samt går att fylla i på datorn och printa ut så. Hur gör jag då?

Har hittat en funktion i excel/word som heter Developer (har Office 2010) men förstår mig inte på sk*ten Skäms

Nån som kan ge lite hjälp??

• Svar på tråden Hur fixa ifyllnadsblankett? Pdf/Excel??
  • Fia 28

Developerfliken i Word har tyvärr inget som kan hjälpa dej i ditt fall. Tror det är Adobe Professional som det går lätt att göra sånadär blanketter i.

• Fia 28

Eller kanske jag får ta tillbaks detdär. Sök på formulär i hjälpen.

• arianne03

Developerfliken i Word (den finns inte på som default, om du inte hittar den!), sedan Form controls (har engelsk version, heter säkert något med formulär på svenska).

• Tazzme

Måste försöka fortsätta hitta nåt vettigt under Developer-fliken då. Men nåt som heter Form controls hittar jag inte (har engelsk vers.), varken på excel eller word.

Kanske det finns ngn här som gjort såna blanketter som kan ge lite mer exakta tips på hur jag går tillväga? Glad

• Tazzme

Kan ju bara säga att jag till sist kom fram till att man i Adobe Acrobat kunde fixa ifyllnadsblanketter väldigt enkelt och smidigt :)

Svar på tråden Hur fixa ifyllnadsblankett? Pdf/Excel??