• I korimo Lithea

Hur gör ni kyckling till era barn? (8-12 månader)

Min dotter är duktig på att äta och gillar det mesta, utom min kyckling Solig 
    Jag gör så här, kokar kycklingfile, ris och grönsaker (frysta som man kan köpa i påse) och sedan mixar jag det. Jag brukar ha i lite vatten också eftersom det blir rätt torrt annars. 

Hur gör ni? Ni kanske har någon annan slags kyckling än just file? Kryddor? Jag kanske inte ens behöver mixa så mycket heller, utan ni kanske har tips på nån slags kycklinggryta eller liknande? 
    Hon blir 10 månder om en vecka :)

Vore jätte tacksam för svar och tips!  

• Svar på tråden Hur gör ni kyckling till era barn? (8-12 månader)
  • Kikkis

Serverade min 10 månaders flicka samma mat som oss andra idag. (det gör jag dagligen om det ej är väldigt stark mat vi äter)

Chicken Tikka Masala. ( sån där pås-krydda som finns som man blandar m creme fraise) & jasminris.
    Det tyckte hon var jättegott .  

• Wilmis07

Kokt kyckling med currysås älskade min dotter.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • La Lola

Jag kokade kyckling med div grönsaker, mixade o blandade i massa god grädde eller creme fraiche.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Skarpa

Stekte filé i ugnen med lite kryddor på, och gav bitar som hon lätt kunde hålla i och gnaga på själv

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Scaniamamma

Jag gjorde ofta fileer i ugnen med knorr kycklingkrydda på och så fick han den finhackad med tex ris och lite egengjord currysås som inte var så stark smak.

• Havsluft

Jag har gjort flera olika kycklinggrytor till min 9-månaders. Jag har bara använt kycklingfilé.

- Kyckling och grönsaker kokas i krossade tomater. Sedan mixar jag lite eller tar upp kycklingbitarna och finfördelar dem med en vass kniv eller en vanlig gaffel. 

- Kyckling, riven paprika och finhackad morot kokas i kokosmjölk. Finfördelas på samma sätt som ovan. Blandas sedan med ris. 

- Kokt kycnklingfilé finfördelas och blandas med currysås gjord på grädde.     

• Havsluft

Förresten, testa att göra som du gör men blanda i grädde istället för vatten. Då brukar det alltid bli godare.

Svar på tråden Hur gör ni kyckling till era barn? (8-12 månader)