• Anonym (VILL NU)

NI som blivit gravid DIREKT efter missfall/abort!!!!!!

Ni som blivit gravida direkt efter,hade ni inte sex förrän ni hade slutat blöda TOTALT!? Jag hade missfall i vecka 13. 4 1/2 vecka sen. Jag har trott i omgångar att det slutat så vi har haft sex massa gångar men då har det kommit igen. Vi vill ju som bli gravida igen...men kan man bli gravid om det inte slutat komma typ "avslag"???

• Svar på tråden NI som blivit gravid DIREKT efter missfall/abort!!!!!!
  • MammaSandra1989

Jag fick missfall i början av oktober men blödde bara en vecka max sen plussade jag på nytt i slutet av oktober.

• Anonym (VILL NU)

du slutade heeelt att blöda alltså efter 1 vecka? Nu har vi inte gjort nå på snart 1 vecka eftersom jag tänkte att det skulle sluta komma blodiga flytningar. men icket...till saken hör att jag börjat få ont i bröstvårterna igen...och jag vill äta godis hela dagarna :/ 
    Alla gravsymptom försvann som direkt då den försvann så det är då inte symptom som hänger kvar... 

• DuTrorAttDuVet

om du är som jag så kommer en del av blodet pga sexet. Jag får jättekänsliga slemmhinnor efter graviditet/missfall/abort och får då småblödningar efter sex. Jag har blivit gravid direkt efter ett missfall men kommer tyvärr itne ihåg hur mycket jag blödde då. Fortsätt ha sex o hoppas på det bästa :)

• MammaSandra1989

Ja jag slutade blöda helt men det kan inte vara att du är lite känslig i slemhinnorna som gör att du blöder efter sex eller att du anstränger dig? Jag fick ju min lillkille nu för fyra veckor sedan och mitt avslag kommer tillbaka om jag anstränger mig. Har du tagit något test?

• Anonym (VILL NU)

nja..är ju bara 4 1/2 vecka sen så om jag gör ett test så kommer det väl bli plus för attd et säkert finns nå hormoner kvar eller nå....jag tänkte försöka vänta till slutet på augusti och testa då med digitalt....men jag har ju inge bra tålamod..vill ju veta nu :P

• MammaSandra1989

Jag fick ju ett tidigt missfall (vecka 8) men dom hormonerna var borta efter två veckor. Gör man abort så tidigt ska man ju testa sig efter en månad, tänkte inte på att du var längre gången och kanske tar längre tid för hormonerna att försvinna.

• Anonym (VILL NU)

dock försvann ju ALLA symtom direkt. brösten skrumpnade ihop på 2 dagar och alla andra symptom bara *POFF*

• MammaSandra1989

Men ta ett test helst ett digitalt det borde väl visa 1-2 veckor nu och sen ta ett test om 1-2 veckor visar det högre veckor då så är du ju gravid på nytt :) eller så testar du med några test visar det svagt nu så testa om några dagar då borde det ju bli starkare och visar det jätte starkt nu borde du ju vara gravid på nytt :)

• Anonym (VILL NU)

Fan du får mig att vilja springa till apoteket :P Mne ja. jag ska testa nästa fredag om jag nu inte fått nå mens eller nå innan dess. Då hinner jag väl märka om dessa symptom blir starkare också.  TACK för att du orkade svara :) 

• MammaSandra1989

Vilket tålamod du har :D själv tog jag test så fort jag kände halsbränna ;P Du får berätta sen vad testet visa :)

• Anonym (VILL NU)

kommer uppdatera ;)

• DuTrorAttDuVet

när jag fick missed abortion i v 14 så försvann teststrecket på 2½ vecka :)

Svar på tråden NI som blivit gravid DIREKT efter missfall/abort!!!!!!