Får upprepade svampinfektioner av p-pillrena
Jag har ätit Diane i ett år, började med dom pga att jag hade/har PCOS. Det har hjälpt mot besvären jag fick som acne m.m. men istället lider jag av en svampinfektion nästan varje månad.
Detta har lätt till att jag idag har riktigt skört underliv, kan inte ha sex utan att spricka på flera ställen. I hopp om att få ett normalt underliv igen så använder jag:
*ACOs intimtvål
*Acos intimkräm (efter varje rakning)
*Rakar med nya blad samt använder rakgelen "Gillette Satin Care Sensitive skin" (som ska förebygga utorkning och irritation på känslig hud)
*Sover med trosor
.. det hjälper lite grann men jag spricker fortfarande vid sex, tillochmed mellan skinkorna nu för tiden av någon konstig anledning.
Ska till läkare om en vecka, men tänkte läsa på lite på nätet först om detta. Jag har funderat på om jag ska testa Yasmine? Eller om det finns något annat på marknaden som fungerar mot PCOS? Jag vill ju inte behöva välja mellan PCOSbesvären eller svampinfektioner som förstör mitt underliv.
Sen tar jag gärna emot tips på vad som kan få mitt underliv normalt igen (förutom det jag redan har testat), börjar få smått panik nu när jag inte kan ha sex längre. Har hört talas om en kräm som ska stärka blygdläpparna som finns på apoteket, någon som vet vad den heter och om den hjälper?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-08 13:20
Har föresten varit i kontakt med gyn som sagt att jag ska testa Pevaryl och allt vad det receptfria på apoteket heter, men jag vill inte eftersom jag hört skräckhistorier på nätet om hur dom där istället förstör underlivet ännu mer.
Och det är väll ändå ingen långsiktig lösning, eller? Kan ju inte använda det månad efter månad, om det nu mot förmodan skulle fungera.