• Mollly

Kanarieöarna i November?

Vi sitter och kollar på lite resor.  Hur är det på Kanarieöarna i November? Något speciellt ställe som är bra?
    Vi är ute efter en sol och bad semester tillsammans med våran 3-åriga dotter.

• Svar på tråden Kanarieöarna i November?
  • Petronilla

Åh det är så fint på Gran Canaria. Vi har varit där två år i rad i December.
    Ena gången med Apollo till playa de inglese och jag kan rekommendera All inclusive på Parque Cristobal
    Tar ca 45 minuter transfer från flygplatsen.
    Gott om barnaktiviteter och lekplats och bungalowboende.

andra gången åkte vi till playa del inglese corona roja med fritidsresor
    då körde vi självhushåll. Billigt men ingen bra barnpool eller aktiviteter.

Nu i år åker vi till Bahia Feliz Orquidea och det tror vi kommer bli toppen.

Lycka till/Petra

• Mollly
    Petronilla skrev 2012-08-08 15:04:33 följande:
    Åh det är så fint på Gran Canaria. Vi har varit där två år i rad i December.
    Ena gången med Apollo till playa de inglese och jag kan rekommendera All inclusive på Parque Cristobal
    Tar ca 45 minuter transfer från flygplatsen.
    Gott om barnaktiviteter och lekplats och bungalowboende.

andra gången åkte vi till playa del inglese corona roja med fritidsresor
    då körde vi självhushåll. Billigt men ingen bra barnpool eller aktiviteter.

Nu i år åker vi till Bahia Feliz Orquidea och det tror vi kommer bli toppen.

Lycka till/Petra
    Hur varmt är det i December?
    Ska kolla upp dom ställena du nämnde Skrattande
    Vi funderade först på Egypten. Men eftersom det inte är så lätt att åka på utflykter där med barn, så tror jag det lutar åt Gran Canaria. Har dock aldrig varit där.  Är det dyrt att leva där? Funderar lite på om man ska ha lägenhet och fixa mat själv eller hur man ska göra.
  • Petronilla

Det är som svensk sommar ungefär. 20-24 grader i solen det regnade två av 7 dagar när vi var där.

Jag ÄR GRYMT nöjd med All inclusive konceptet då jag faktiskt får ha semester från att städa och tvätta och laga mat. Annars är det ungefär som hemma i prisklasserna kanske något dyrare. Vi hittade ett affär i San fernando att handla i och sen tog man taxi hem med matvarorna. (kostar 3.5 euro inom playa de inglese)

Men som sagt  jag gillar all inclusive eller halvpension det är kul att gå på olika restauranger oxå. Trevlig resa

• Mollly

Det verkar inte bli något med kanarieöarna. Gubben ville inte lägga dom pengarna på att åka dit, när det inte är så mkt varmare än vad det är här just nu. Rynkar på näsan

• skånetös78

Jag,min man och vår 3 åriga dotter åker till Gran Kanaria den 7 november. Vädret verkar bli som en bra svensk sommar då, ungefär 24 grader varm och inte mycket regn. Tror det blir perfekt för oss så vi inte bara vill ligga på stranden utan gärna se oss omkring och göra lite utflykter.

Svar på tråden Kanarieöarna i November?