• alarik82

gotland el öland

skulle vilja åka till gotland eller öland isommar, men vet inte vad de kostar å så, är de nån som varit dit å kan ge lite råd, båten till gotland är ganska dyr va

• Svar på tråden gotland el öland
  • WickL

Halooj. Jag kommer från Visby så jag måste säga ÅK DIT. Kanon bra på alla sätt å vis. Lungt & spännande för barn & värsting drag utan barn. Kombinera dom två så har du en dröm semester.
    Men det kostar att ligga på topp.
    Båten kostar om man åker hela familjen med bil 1500-2000 kr t/r (är ej helt säker).Sen kommer boendet till. Billigast & bäst när man har familjen med sig är nog att hyra en lgh, mellan 2000-6000 kr/veckan.

Jag är inte helt säker på dessa priser då jag bor hos släktingar när jag är där. Men ring upp Gotlands turistbyrå & beställ broshyrer. MEN BOKA NU om ni/du ska ha en sportslig chans att få biljetter & boende.

Lycka till kram/Wictoria

• Fiaflopp

ÖLAND helt klart...Kyrketop och Böda strand

• alarik82

wick oj är de så dyrt....hmmm... lite skillnad, båten till åland från sverige kostar typ 50 kr tur å retur

• Lastbilsfarsan

ahh... Okej. Min pappas svärföräldrar bor också på åland.

• Ölandstokan

Hej. jag tycker helt klart Öland, du får åka Gratis över bron och du slipper åka färja*ler* Alltid ett strålande väder tack vare kalkstenen som täcker alvaret.

• Udden

Åk till Öland.
    Där kan du välja hur dyrt boende du vill ha själv.
    Gå inn på tex www.stugknuten.com eller www.fritiden.se Där kan du lägga in en efterlysning av stuga. Skriv då var ni vill betala som högst för en vecka, vad ni önskar ska finnas i stugan om det ska vara rök och djurfritt med mer. Sen får du svar och då kan du se vilket boende som passar just dig.
    Sen är det bara välja vad du och familjen vill göra här på Öland. Ölandsdjurpark som är för hela familjen kan verkligen rekomenderas.

Välkommen till Öland.

PS: Vi har en stuga vi hyr ut och den ligger blandannat på Stugknuten som stuga 849.DS

• Sannan

Hej!
    Här har du en f.d. kalmarit som tillbringa MÅNGA daga på Öland, jag har oxå varit på Gotlan. Mitt tips är att åka till öland. Det är mera branvänlligr där. Gotland passar sig bättre för unga party personer.
    Ha en bra semester.

Svar på tråden gotland el öland