• Anonym

Ensam vårdnad?

Hej! Det är så här att jag och min kille funderar på att jag ska ha ensam vårdnad, varför vill jag ej berätta :) Kan jag ha ensam vårdnad fast än att vi bor ihop? Jag vill inte heller ha underhåll. Hur gör vi om vi vill gifta oss i framtiden? Blir det automatiskt gemensam vårdnad då även om vi har kommit överens om att jag ska ha ensam vårdnad? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ensam vårdnad?
  • Anonym

Ja du kan ha ev men jag förstår inte varför du tror dig ha rätt till underhåll när ni bor ihop. Den dag ni gifter er så blir det gv vilken är bäst för ungen och kan ni gifta er så kan ni även för ungens bästa ha gv

• curlysue88

Okej, som sagt så vill jag inte ha underhåll. Och vad som är bäst för vårt barn bestämmer vi. Att jag ska ha ensam vårdnad är något vi beslutat tillsammans.

• Anonym

Som ettan sa du kan ha ev men den dag ni gifter er så blir det gv

• hellokill3r
    Anonym skrev 2012-08-10 06:00:21 följande:
    Som ettan sa du kan ha ev men den dag ni gifter er så blir det gv

Det kan man enkelt skriva ett avtal på familjerätten så att det försvinner om man vill dock.
  • Anonym

Får man fråga varför ni anser att det är bäst för ert barn att bara ha en vårdnadshavare?

• curlysue88

Vill helst inte gå in på det, det är invecklat :) är dock ej säkert att det blir så!

• Anonym
    curlysue88 skrev 2012-08-10 13:46:37 följande:
    Vill helst inte gå in på det, det är invecklat :) är dock ej säkert att det blir så!
    Okej, jag vill bara varna för att det kan vara väldigt dumt. Skulle t.ex en olycka inträffa med vårdnadshavaren, soc bli inblandade och vårdnadshavaren inte bedömas vara kompetent osv så kan barnet familjehemsplaceras osv.
Svar på tråden Ensam vårdnad?