Hatar att resa - vad göra?
Jag är inte direkt någon äventyrlig person och verkligen avskyr att resa. Trivs bäst med att bara vara hemma och mysa med barnen hemma. Är SÅ hemmakär... Nu till problemet - min man och jag träffades under studiertiden och fick våra underbara barn ihop ganska snabbt. Nu när vi är klara med studierna vill han flytta till sin hemstad eller i vilket fall vill han flytta från vår studierstad där han inte trivs. Han vill även resa en massa. Jag vill bo kvar eftersom min familj bor här...
Har bott här hela livet, men min man trivs inte alls och vill verkligen flytta innan barnen börjar skolan. Vi har tittat på många olika fantastiskt fina städer där han har blivit erbjuden riktigt toppjobb - ja till och med så bra att han erbjudit sig att vi kan dela på hans lön så jag får göra det jag drömmer om - vara hemma med mina barn ( ingen kvinnofälla för er som reagerar på det - jag har så jag klarar mig plus en bra utbildning och bra cv)
MEN - jag får ångest bara av att tänka tanken på att flytta/testa något nytt eller att resa... Bara detta att inte känna någon i en ny stad, inte ha närheten till familj, vem ska hjälpa oss med alla barnen om det behövs barnvakt?... Äh - jag vet inte vad det är jag är rädd för, men får sådan ångest och känner mig helt rotlös bara av att tänka tanken att flytta!
Han tycker vi ska testa, om så bara över en sommar när barnen ändå är lediga från dagis tre månader, men klarar inte ens det...
Känner att jag säger nej till allt. Han blev erbjuden resa till Austalien med sin familj, jag sa självklart nej... Jag säger nej till en vecka i Sydney, nej till New York resa... Har rest MASSOR i mitt liv, men på äldre dagar blivit flygrädd och tycker det dessutom är så trist att resa. Samma sak har hänt tusen gånger! Avskyr att resa verkligen - ser ingen mening med det. Bara stress, oro och långa transporter.. FY!
Min man tycker det är så trist att jag aldrig vill testa nya saker, resa till nya ställen, testa att bo på annan ort... Vet inte vad jag är rädd för, men ser liksom inget spännande eller kul alls i att bo på annan ort. Är så rädd för det. Känns typ som att livet tar slut om vi skulle flytta - då skulle jag bara åka "hem" hela tiden.
Vad ska jag göra? =/ Någon annan som känner som jag - men att det blivit kul att flytta / resa tillslut ändå? Hur hanterar man om ena partnern vill resa och andra är för rädd för att testa nya saker? usch - känner mig som en riktig tråk kärring som inte gillar att testa nya saker... =/