• Tårtia

inköp av SP och Marsipan!?

Hejsan!!
    Jag undrar om någon känner till någon grossist som säljer till lite billigare pris på SP och Marsipan??
    har hållt på ett tag och nu och köpt tidigare från kakburken och tårtcor men nu har jag fått två stora bröllopstårtor som ska göras i nästa år och skulle behöva liite mer Tungan ute

Tack på förhand!! =))

• Svar på tråden inköp av SP och Marsipan!?
  • Vendelsö

Panduro säljer sp men om det är billigare vet jag inte eftersom jag inte handlat på kakburken.

• Tårtia
    Vendelsö skrev 2012-08-09 09:14:07 följande:
    Panduro säljer sp men om det är billigare vet jag inte eftersom jag inte handlat på kakburken.

Panduro har rätt bra priser men det är i små förpackningar... :-P 250g/förp. och i slutändan blir det dyrt ändå.. :-/
  • Vendelsö

Okej. Har du testat att göra egen sp? Det borde bli billigare. Men det kanske är svårt? Jag har sett recept men aldrig provat. Finns också marshmallowfondant som borde bli något liknande.

• Tårtia
    Vendelsö skrev 2012-08-09 09:37:07 följande:
    Okej. Har du testat att göra egen sp? Det borde bli billigare. Men det kanske är svårt? Jag har sett recept men aldrig provat. Finns också marshmallowfondant som borde bli något liknande.

japp har provat :-P Det går ju bättre och bättre men i dagens läge vågar jag inte chansa på bröllopstårtor... Obestämd 
    Tycker det är svårt...
  • Tårtia

Den sidan har jag inte sett innan!! Den var välsorterad!! =) Gillar inte när allt är en enda röra...!!

Svar på tråden inköp av SP och Marsipan!?