• dis90

Hur snabbt blev ni av med gravidkilona?

Är väldigt orolig om hur mycket jag kommer att gå upp i vikt under graviditeten och hur lång tid det kommer ta att bli av med dom.

Så nu är jag nyfiken, hur mycket gick ni upp och hur snabbt blev ni at med kilona?
    Försvinner många kilon vid förlossningen?

• Svar på tråden Hur snabbt blev ni av med gravidkilona?
  • Khaleesi

Jag är inne på elfte året som mamma, och än är de inte borta... Men så har jag väl inte jobbat så tokhårt på det heller.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Samama

Gick upp 10 kg och dom försvann på en vecka :) Men det var väl mest vätska och bebisen.

• NovemberMommy

gick upp 12 kg. fick ner 6kg direkt efter förlossningen och resten fick jag ner på ca ett halv år.
    MEN jag tränade och tränar inget. så jag har en äcklig "lös hudmage"

• Theessan

Gick upp 12kg, 8 veckor efter fl hade jag gått ner 18. :)

• Fru Mamma

Första gången gick jag upp 35 kilo, dom var borta 4 månader senare när jag ställde mig på vågen.

Andra gången gick jag upp 11 kilo, dom var borta efter en och en halv vecka.

Men kilona jag gick upp mellan graviditeterna (dels på grund av p-stav, dels på grund av att jag älskar mat, kakor och godis) är f*n så mycket svårare att bli av med ;)

• hummena

Jag gick upp 13 kilo, som satte sig mest på magen. Jag kunde ha mina vanliga jeans (med gummisnodd i midjan) fram till 8 månader av graviditeten. Vikten var borta en vecka efter födseln, och sen gick jag ned 4 kilo till av bara farten (hej amning och barnvagnspromenader!).

Jag var väldigt aktiv under hela min graviditet och cyklade minst 40 minuter varje dag upp till förlossningsdagen, gick långa promenader och simmade, och jag tror att det hjälpte för att komma tillbaka i form efteråt. Min mage ser ut exakt som den gjorde innan, utan lös hud eller delade magmuskler, men det tog ungefär 3 månader av dagliga plankor (från veckan 6 postpartum), för att få den i det skicket.

• dis90

Låter som de flesta går ner dom väldigt snabbt, hoppas det gäller mig med! :)

Blir nog massor med promenader med barnvagnen skulle jag tro=)

• Dr to be

Gick upp ca 7-8kg. Morgonen efter förlossningen visade vågen -2kg från vikten jag hade innan jag blev gravid och nu 5 månader senare pendlar vikten mellan -1kg från ursprungsvikt och just ursprungsvikt.

• mymlis

Jag trodde också att det skule bli en massa promenerande, men Ojojoj så trist det är.

Dessutom har jag begåvats med ett barn som ENDAST sover en halvtimme i vagnen. Oavsett om jag går i två timmar, så det gör ju att man inte direkt vill gå så långt med en gnällig lite tös... Ska hon få till ordentlig sovning (och det vill man ju för hennes skull)  så är det sängen som gäller. Inte ens vagn i trädgården verkar funka, trist eftersom jag tror att frisk luft hade varit bra för henne.

Så, nej, mina kilon kommer nog sitta kvar ett tag. Gick upp 20 kilo iom graviditeten, 15 är borta efter tre månader. Så fem kvar till ursprunget (och 15 kvar till trivselvikt)  

• Höstbebis2010

Gick upp 16 kilo förra graviditeten och gick ner dom på 2 veckor. Hoppas på att kilona försvinner lika snabbt även den här gången :)

Svar på tråden Hur snabbt blev ni av med gravidkilona?