• Majsan81

Tips på gryta med röd pasta i utan kokosmjölk?

Hallå alla!

Jag har en vän som kommer på middag ikväll och hade tänkt att bjuda på en kycklinggryta som jag brukar göra med lite grönsaker i samt kokosmjölk och röd pasta. Nu är det så att han tycker inte så mycket om kokosmjölk. Kan jag byta ut kokosmjölken mot creme fraiche eller matlagningsgrädde? Eller var rekommenderar ni? Kanske man kan späda ut kokosmjäölken med vanlig mjölk i grytan så smaken dunstar lite? En mild smak av kokosmjölk tror jag att han klarar av och det är en light burk jag har ( vilket jag anser gör att det smakar mildare).

Något tips? För min kycklinggryta ska jag banne mig bjuda på

• Svar på tråden Tips på gryta med röd pasta i utan kokosmjölk?
  • Linda1976

Spajsa upp det ordentligt, så kommer han att be om _mer_ kokosmjölk! MOAHAHAHAHA!!! Du kan byta ut det till matlagningsgrädde, men det blir ju inte alls lika gott...

Jag tror han inbillar sig! Ta lightburken, säg att du bara tog 1 dl kokosmjölk och resten grädde, och se vad han säger, han kommer inte att märka det

• Skittles 77

Hittade ett recept där man använder yoghurt, om det är röd curry du menar?

• Majsan81

Ja röd currypasta menar jag. Vad är det för roligt recept du har hittat?

• Skittles 77

www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=3968&tlfo=0

Det är med nötkött dock! Men det kan man ju bara byta ut!
    Brukar själv oftast använda grön curry, ikväll blir det kycklingwok med grön curry+ris

• Skittles 77

å så läste jag inte receptet ordentligt såklart

• Skittles 77

MEN jag antar att kokosmjölk kan bytas ut mot yoghurt, matlagningsgrädde, vispgrädde eller creme fraiche...

• Majsan81

Jättesnällt ändå Dante! Tack så mycket för hjälpen!

En annan fråga: grön curry, har aldrig testat det, är den starkare eller mildare än röd? *nyfiken*

• Skittles 77

hmm svårt att svara på, men starkt är det

• Linda1976

Den är starkare än röd!

Gul = vanlig mescurry
    Röd = lagom bity! Lite svett i pannan
    Grön = inget för mesar

• Majsan81

Aha tack så mycket! Då får det blir grön nästa gång! Starkt ska det va, samtidigt som det ska smaka!

Svar på tråden Tips på gryta med röd pasta i utan kokosmjölk?