• mymlis

Malmömammor - tips på bra dagis

Hej alla malmömammor!

Jag skulle vilja ha era tips på bra dagis i stan, privata och kommunala. Vi tillhör stadsdelen Rosengård och jobbar i centrum så det är ju mest de i vårt boendeområde och jobbområde som är intressanta för oss av praktiska skäl.

Om någon har något "no no"-ställe som inte alls fungerat så skriv gärna det med.

Och kanske motivera eller förklara vad som är så toppen med just ert dagis?

• Svar på tråden Malmömammor - tips på bra dagis
  • Karlaa

Nu var det ett par år sedan jag arbetade där (4 år) så det kan ju ha ändrats, men Västers Förskola tyckte jag var jättebra. Små barngrupper, mycket bra personal, serverades bra mat, mycket utevistelse osv. Tranans Förskola var också ok, men bara varit där kort.
    Södertulls Förskola skulle jag inte vilja ha mina barn på, om man säger så...
    Men som sagt det kan ju ändrats sen dess.  

• mymlis

Tack för ditt svar. Tyvärr går nog dagisen på gamla väster bort, eftersom trycket är så extremt hårt där, så det är nog ingen chans för mig från "fel" stadsdel att få plats där.

Vi har börjat spana in dagisen som ligger så att säga "mellan" rosengård och centrum, dvs på vägen. Men det är många att gå igenom och svårt att veta vilka som är bra...

• Minimamms

Våra barn har gått på Lilla Maria Förskola med underbara fröknar Amira och Eva. Dessa ska sluta nu och börja på vildrosens förskola! Kan inte bli bättre. Det är faktiskt fröknarna som gör stället!!!!

Lycka till! 

• Minimamms

ps Vildrosens dagis ligger i rosengånd.

• mymlis
    Minimamms skrev 2012-08-16 21:07:55 följande:
    Våra barn har gått på Lilla Maria Förskola med underbara fröknar Amira och Eva. Dessa ska sluta nu och börja på vildrosens förskola! Kan inte bli bättre. Det är faktiskt fröknarna som gör stället!!!!

Lycka till! 

Tack för tipset, håller med, det är personalen som är det viktigaste, men det är ju just det som är så svårt att veta innan. Det jag kollar på nu är ju typ hur fsk ser ut, utemiljö och läge. Läser lite om varje fsk på malmos hemsida och ser vad magkänslan säger mig. Inte mycket att gå på helt enkelt
  • KathyR

Kirseberg ligger nära Rosengård och har några fina förskolor. Vi har Bulltofta förskola och trivs väldigt bra :€

• mymlis
    KathyR skrev 2012-08-16 21:23:00 följande:
    Kirseberg ligger nära Rosengård och har några fina förskolor. Vi har Bulltofta förskola och trivs väldigt bra :€

Tack, ska kolla upp den. Området har legat lite "utanför min radar" eftersom det inte direkt är på vägen eller vad man ska säga, men du har rätt i att det inte är så långt ju.
  • Loriyana

Bor på Segevång och var så otroligt nöjd med Segeparks förskola! Men det ligger nog lite för långt bort för er.

• Solrosens
    Loriyana skrev 2012-08-18 18:14:01 följande:
    Bor på Segevång och var så otroligt nöjd med Segeparks förskola! Men det ligger nog lite för långt bort för er.

Gammal tråd, men jag testar. Många är ju rädda att sätta sina små barn i just dessa förskolor i Segepark eftersom förskolorna bor granne med rättspsyket där allvarligt störda behandlas. Hur upplever du det?
Svar på tråden Malmömammor - tips på bra dagis