• Anonym (mamma)

Min son far illa vad ska jag göra

Hej! Min son bor och är skriven hos sin pappa sen 2 år tillbaka på grund utav att jag hade en svår deprition. Han är nu 10 år gammal, Han har nyligen varit hos mig ett tag under sitt sommarlov, och under den tiden har han berättat oroväckande saker. Efter han varit hos mig så har han ringt och är helt förtvivlad och ledsen. Han vill till mig och bo hos mig för att pappa är inte snäll säger han.Han har ringt mig nästan varje dag. Han blir lämnad väldigt ofta i flera timmar. Han blir bestraffad för små saker som enligt mig iaf inte ett barn ska behöva bestraffas för. T.e.x Han fick utegångsförbud på grund av att sonen inte ville gå ut med hunden. Det är ju Pappans och nya sambons hund varför ska min son behöva gå ut med den jämnt. Han säger att han känner att pappa bara bryr sig om sn sambo och inte om honom. Han får aldrig kläder när han behöver det. Dom köper saker till sig själva bara. När han har varit hos mig så har han sökt väldigt mycket kärlek och ömhet. Han frågar flera ggr om dagen om jag älskar honom och tycker han e snäll. Det brukar ju inte ett normalt och tryggt barn göra. Frågan är nu hur jag ska kunna hjälpa min son. Han vill inte att jag berättar för någon för han får ännu mer obehag av sin pappa då.  Pappan vägrar låta sonen flytta tillbaka till mig. Han är en manipiulerad person och har gjort mig illa när vi bodde tillsammans. jag bor 80 mil i från dom.

• Svar på tråden Min son far illa vad ska jag göra
  • plastkotte

Kontakta socialen och/eller familjerätten. Pojken är ju gammal nog att berätta, så jag tror nog att dom kommer lyssna på honom när han är såpass gammal. Klarar du av att ha honom hos dig på heltid?

• Anonym

Kanske värt att flytta närmare och prata med soc om du är orolig måste du ju visa att du bryr dig, sen kan man undra varför du inte får prata med nån för sonen, är allt påhitt eller varför vill han inte få chansen att få hjälp

• Anonym (mamma)

Jag har tänkt att ringa flera ggr men jag vet inte om min son skulle våga berätta någonting för dom för han är väldigt rädd för sin pappa. Han har själv sagt att om pappa får reda på det han har berättat så råkar han mer illa ut. Så därför vet jag inte hur jag ska gå till väga genom att vem jag än kontaktar och talar om min oro så får pappan reda på det, och det finns möjlighet att han hotar sonen att inte säga något, och jag har som inga bevis förutom det min son sagt. Finns dock vittnen på hur myckt kärlek han sökt när han e hos mig. Nu mår jag bra och har en ny jätte fin sambo så jag skulle klara av att ha honom på heltid nu.

• Anonym (mamma)

jag tror inte han hittar på utan han är rädd för sin pappa. Har en dotter också som just nu bor i familje hem och hon vill inte heller vara med sin pappa utan käner ungefär som sonen hon är 6 år gammal

• plastkotte

Men ring familjerätten och socialen, berätta för socialen att pojken är rädd och sagt att du inte får berätta pgr av att han kommer bli "straffad". Han ska ju inte behöva vara rädd!

Svar på tråden Min son far illa vad ska jag göra