• Maria

    sn kina

    Tog ett svårt beslut idag . Ska ta det från början fick logg in datum i tisdag från kina. ringde byrån på onsdag och pratade lite om att vi kunde tänka oss ett till sn. vad hände då ju byrån hade ett barn till oss en tjej vi ringde runt. och pratat läkaren idag o igår. sen tänkte jag berätta det för min mamma och blev anti på en gång. Vi tog beslutet att tacka nej till henne vill ju att hon blir älska derikt. Så nu får vi åter vänta o hoppas på att inte byrån blir att för arg på oss. Mår skit just nu

  • Svar på tråden sn kina
  • koalabjörn

     


    Har svårt att förstå vad du menar. Kan du förklara mer tydligt så vi förstår?


    Ni blev erbjudna ett barn av Adoptionsorganisationen?


    Men ni tackade nej för att ni inte kunde älska det barnet direkt?


    Eller ni tackade nej för att din mamma sa att hon inte kunde älska det barnet direkt?


    Vad menar du?


     


    (Du vet säkert att man inte kan tacka nej mer än kanske en gång, max 2 gånger och det måste vara mycket speciella skäl till att man tackar nej till ett barn.)

  • koalabjörn

    Det är en muntlig info jag fått av en av Kina-handläggarna på AC (SN). Att man bara får tacka nej 1-2 ggr och måste skriftligen förklara sina skäl noggrannt varför man tackar nej. Detta bl.a. för att det inte ska bli "handel" av det hela, med föräldrar som väljer och vrakar och sätter i system att tacka nej en massa gånger fram tills det "perfekta" barnet dyker upp. Men naturligtvis ska organisationen hålla sig till de SN man meddelat att man mäktar med.

  • Maria

    Är det så att man bara kan tacka nej en gång max 2. gäller sn barn med Tänkte mycket på hur hon kommer behandlas i samhället typ dagis o skola sen senare i livet. så det är vårat egna beslut och vi har även det som mamma sa i bak huvudet.

  • VickiLee

    Hade hon ett väldigt avvikande utseende menar du? Har ni inte "valt" SN som ni var redo för? Vad var det som hade uppfattats fel? Ex. större och svårare LKG än ni tänkt er??

    Det är nog viktigast att det känns rätt till !00% när man tackar ja till ett litet barn.

    Hoppas det snart kommer ett nytt BB till er, och att den lilla flickan får en mamma och en pappa:)

    LYCKA TILL

  • Emeli
    Maria skrev 2012-08-09 19:57:58 följande:
    Tog ett svårt beslut idag . Ska ta det från början fick logg in datum i tisdag från kina. ringde byrån på onsdag och pratade lite om att vi kunde tänka oss ett till sn. vad hände då ju byrån hade ett barn till oss en tjej vi ringde runt. och pratat läkaren idag o igår. sen tänkte jag berätta det för min mamma och blev anti på en gång. Vi tog beslutet att tacka nej till henne vill ju att hon blir älska derikt. Så nu får vi åter vänta o hoppas på att inte byrån blir att för arg på oss. Mår skit just nu
    Jag förstår inte heller riktigt hur du menar. Har samma undringar som #1. Kan du försöka förklara det understrukna och fetstilade tydligare?
  • fabbemam

    Hmm, menar  du att ni tackade nej till barnet för att din mamma inte tyckte att det kändes OK att bli mormor till ett barn med det SN:et? Eller var det ni själva som kände att ni inte skulle mäkta med det?

    Om det är ett SN som ni inte har sagt att ni känner att ni mäktar med eller om det var en "svårare grad" av ett SN ni har med på er "lista" så tror jag inte alls att någon på organisationen klandrar er men om barnet hade ett SN som ni sagt att ni tycker känns OK så är det nog en bra idé att tänka över er "lista" med diagnoser som känns OK för att inte detta ska behöva hända igen. Aven om inte organisationen tar illa upp så är det ju en stor psykisk påfrestning för er.

Svar på tråden sn kina