• IkaT

Kliniker utomlands

Hej alla därute!

Jag och mannen har nu efter flera års försök att bli gravida och våra 3 offentligt finansierade IVF- försök, som inte blev nått, kommit fram till att testa äggdonation. Läkarna säger att det är mycket större chans för mig att bli gravid med en äggdonation. Nu har vi hittat två kliniker i Tjeckien/ Pragh som verkar bra. Pronatal och Gennet heter klinikerna. Är det någon därute i vårt avlånga land som har någon erfarenhet av dessa kliniker???

Kramar till alla er som kämpar! / Ulrika 

• Svar på tråden Kliniker utomlands
  • Gaaaa

Nej , men jag har tittat på Unica och Reprogenesis i Brno Tjekien.

Men det är inte så lätt att få svar

• myran6801

Vi har kontakt med IVI i Spanien och har hittills bara gott att säga om dem.

• Gaaaa

Det som jag sett med Spannien är jätte bra resultat, men de är sååå dyra
    Vad upplever du??

• myran6801

Håller med om att det är dyrt, men jag resonerar som så att det är bättre att slippa göra många behandlingar det tjänar man på i längden. För min del, är 44 år, har vi inte tiden att misslyckas....

• Yrja M

Vi gjorde IVF på Reprofi med PGD hos Gennet.

Jag kan verkligen rekommendera Reprofit! Väldigt trevligt och professionellt bemötande. Bra statistik och priser också.

Gennet tror jag också är bra men vi besökte aldrig den kliniken utan det var bara våra blodprov och embryoprov som åkte dit :)

• IkaT

Va glá jag blir att någon nappade på tråden till slut! Vi är nu igång hos Gennet i Pragh.  Har fått ett bra mottagande och dom har personal som kan bra engelska. Verkar helt enkelt bra! Vi får hålla tummarna att resultatet också blir bra! Hur har det gått för dej på Reprofit och dej på IVI??

Kram till er! 

• Gaaaa

IkaT hur gjorde du när du valde klinik??
    Gennet har jag inte hört talas om. Vad kostar den? Ingår frysning? Får man alla donatorns ägg?

• Henrietta01

Gaaa, jag har haft mailkontakt m Gennet i Prag o fått ett bra intryck av dem. Priset är 4900 Euro o det mesta ingår, utom mediciner förstås. 1 donator till 1 mottagare. Är i valet o kvalet mellan den kliniken o ett 2:a försök hos AVA Riga....blir nog AVA igen av "bekvämlighetsskäl" även om det blir ca 16 000 kr dyrare...Usch, så svåra val!!!

• Gaaaa

Ja det är det!
    Jag ville först ha unica men nu är jag nästan säker på att vi kommer att ta Reprofit i Brno..

• Yrja M
    Gaaaa skrev 2012-10-30 14:16:41 följande:
    Ja det är det!
    Jag ville först ha unica men nu är jag nästan säker på att vi kommer att ta Reprofit i Brno..
    Reprofit är toppen! Lycka till Glad
Svar på tråden Kliniker utomlands