• Sofistikerad

Nån frisör som kan svara på min fråga angående en irriterande mittbena!

Hej! Jag har väl kanske en lite udda fråga om mitt hår :P

Jag har i stort sett alltid uppsatt hår, men när jag ha de utsläppt så har mittbenan av nån anledning gått väldigt långt bak i huvudet? Den slutar inte ovanpå huvudet som förr utan fortsätter en liten bit ner vilket e jättefult. Hur jag än kammar när det är blött och håller på så försvinner den inte, inte ens när jag gör snebena så ligger den kvar där bak.

Hur fasen får jag bort den???!! Nån kunnig frisör eller så? 

• Svar på tråden Nån frisör som kan svara på min fråga angående en irriterande mittbena!
  • Annamy

Antagligen har du en virvel där som blivit tydligare och större. Försök att blåsa håret när det är blött bakåt med skum i. Tupera över virveln/benan. Det går inte att göra så mycket mer än så åt en virvel..

• Fia 28
    Annamy skrev 2012-08-10 10:43:24 följande:
    Antagligen har du en virvel där som blivit tydligare och större. Försök att blåsa håret när det är blött bakåt med skum i. Tupera över virveln/benan. Det går inte att göra så mycket mer än så åt en virvel..
    Jepp, låter som en virvel.
  • Semlan

Jag har en virvel på sidan av huvet, blir som ett streck och stör mig som attans. Om den är väldigt envis så brukar jag ta plattången ta en liten bit av håret just där strecket är sätta plattången mot hårbottnet och sen böja neråt så det blir en liten "buckla" fast inte för länge så bucklan blir jätte står, sen spreja lite och tuppera. Annars kan det hjälpa att bara spraya lite och tuppera, speciellt om du för kammen ner i hårbottnet där strecket är och sickasackar lite =)

• Sofistikerad

Tack för tips!
    Har aldrig haft såhär förut så det stör mig något fruktansvärt!! Jättefult när jag har nersläppt hår blä.

kan en virvel bara komma sådär från ingenstans? 

• holy shit
    Sofistikerad skrev 2012-08-11 19:56:38 följande:
    Tack för tips!
    Har aldrig haft såhär förut så det stör mig något fruktansvärt!! Jättefult när jag har nersläppt hår blä.

kan en virvel bara komma sådär från ingenstans? 
    Har du fått tunnare hår? Min bena vart likadan när jag födde barn, tappade sjukt mycket hår.
  • Sofistikerad
    holy shit skrev 2012-08-12 22:37:52 följande:
    Har du fått tunnare hår? Min bena vart likadan när jag födde barn, tappade sjukt mycket hår.
    Nä inte vad jag märkt av. Jag är gravid och fick denna bena nu för någon månad sen, kanske har med graviditeten o göra på något vis?
  • Semlan
    Sofistikerad skrev 2012-08-13 08:56:47 följande:
    Nä inte vad jag märkt av. Jag är gravid och fick denna bena nu för någon månad sen, kanske har med graviditeten o göra på något vis?
    Det kan det ju vara, hela kroppen förändras ju så varför skulle inte en mittbena kunna göra det också =) 
  • Sofistikerad

Tråkigt att inte kunna ha utsläppt hår bara :P Har haft uppsatt hela sommaren o våren :/ Visst e de skönt men tråkigt när man ska ut o göra nå kul. E inte direkt duktig på att fixa med håret så, ja.. Dumma bena!

• Kodia

Kan du inte tvinga bak håret, tex genom att sätta i ett par hårspännen direkt efter duschen?

• Sofistikerad
    Kodia skrev 2012-08-13 20:17:54 följande:
    Kan du inte tvinga bak håret, tex genom att sätta i ett par hårspännen direkt efter duschen?
    Jag har försökt, och jag har lagt snebena efter jag tvättat håret men ändå så e mittbenan där ändå längst ner, så jäkla irriterande! och fult!
Svar på tråden Nån frisör som kan svara på min fråga angående en irriterande mittbena!