Anonym (Bra!) skrev 2012-08-14 10:10:13 följande:
Mitt ex agerade på ungefär samma sätt... det var fel på allt, han var sur, irriterad och så djävla otrevlig.. trots att det var han som ville ge upp vårt äktenskap och även den som redan börjat träffa en annan... tror att det berodde på något slags dåligt samvete gentemot mig, med tanke på allt han gjort...
Anonym skrev 2012-08-14 19:10:48 följande:
Men du, jag känner igen mig jättemycket i det du skriver. Precis så var min sambo också i början när vi tagit beslutet. Eftersom han betalat största delen av lånet medan jag var föräldraledig (6 mån), så hade han större rätt till ev vinst! Han skulle ha 25% mer än jag vid försäljningen, och gick jag inte med på det så var alternativet att jag betalar allt på huset tills det är sålt! Han skulle minsann inte "ställa upp" och lämna och både lämna och hämta på dagis, trots att han hade mycket mer felxibla arbetstider och möjlighet till flex. Etc, etc..
Det gick inte att resonera med honom alls, han var outhärdlig och otrevlig. Det är först nu på senare tid som vi är någorlunda sams.
Man kan ju undra vad som händer med dem... fan vad less jag är.
Vi har haft åtminstone liknande löner under hela tiden vi varit tillsammans, han har har väl legat runt 3000 över mig netto och nu kommer det hela tiden kommentarer om att "ja det har ju JAG betalat" och "jag har RÄTT att göra såhär, jag betalade...". Jo, men eftersom han tjänat lite mer och dessutom har en dotter sen innnan som gjort att vi behövt större boende så kanske det inte var mer än rätt eller?
Sen så hade vi diskussionen innan och under husköpet, då jag DESSUTOM var föräldraledig... men nu har han tydligen försörjt hela familjen medan jag bara softat runt och gjort vad jag ville med min lön... hur kan man vara så jävla dum?
Förra veckan på tisdagen betedde han sig som ett ärkesvin hela morgonen, ställde alla sina idiotkrav och hotade med att få oss båda två till kronofogden om jag inte gjorde som han sa... och tre timmar sen när jag kollar min mobil på jobbet har det kommit sms från honom - där han skriver att han ångrar sig och att han inte "vill kasta bort förhållandet för ett litet bråk...". Bråket han pratar om har jag inte ens märkt, men det spelar ju mindre roll eftersom vi inte har det bra, helt enkelt. Jag tror inte ens han har sagt att han älskar mig på de senaste fem åren, och det är bara en bråkdel av allt.
Vi har inte pratat om det han skrev eftersom han håller sig undan eller upptagen, och då känns det ju inte mycket värt... fast jag ville inte ha det heller så det är väl lika bra.
En mäklare kollade huset i veckan och sa tack och lov oradgrant vad jag sagt hittills så nu verkar det som om det ändå blir lite fix... jag har bestämt mig för att bita ihop och inte reta upp honom (även om stoltheten protesterar) för att inte hamna i samma situation igen,,, wish me luck.