• CAL

Vilken handväska ska man köpa..

Jag läste omröstningen om hur många som äger en handväska och har länge funderat på att köpa en då det verkar vara så praktiskt! Men frågan är ju vad man ska ha för någon.. 

Svara på någon av dessa frågor:
    Vilken slags "handväska" har du? 
    Vilken tycker du är mest praktisk?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken handväska ska man köpa..
  • Sapato

Har några olika modeller. Använder bara märkesväskor som LV, Tiger och Burberry.
    Använder den som passar bäst för tillfället. Tex en rätt stor om jag ska ha mycket med mig och en rätt liten vid utgång där endast mobil, idkort, visa och läppglans får plats.

Om man ska investera i en väska tycker jag en neutral färg är bäst och mellanstor storlek. Men själv vill jag ha flera olika att välja på.

• BuoBä

Vad du ska välja beror ju helt på när och hur du tänker använda den. Här är mina tankar om de olika modellerna.

Handväska (kort rem)  = ganska opraktiskt för en hand blir upptagen hela tiden. Kan vara både pyttesmå och gigantostora. 

Handväska (både kort+lång rem)  = mer användbart, men det kan ju även här vara både en liten glittrig paljettväska som bara rymmer visakort och läppstift när man ska på nattklubb, eller en bottenlös väska som man kan ha allt och lite till i. Vilken du ska ha beror helt på ditt användningsområde.

Axelremsväska = nu tänker jag på en sån man hänger på axeln och så når den till midjan ungefär. Praktiskt för att man kan bära den i handen utan att den släpar i marken, men man kan även få båda händerna fria genom att hänga den på axeln och klämma fast under armen. Oftast bra storlek för "till-jobbet-väska". Kolla bara så den verkligen går att hänga på axeln när du har ytterkläder på. Väldigt irriterande när det är precis så det inte går. 

Kuvertväska  = ganska värdelöst för vardagsbruk eftersom de är väldigt små OCH man måste gå runt och hålla dem i handen hela tiden. Endast nödvändigt om man går på fina fester ofta, men man bör (enligt mig) välja en som har ett rem så man kan hänga upp den på stolen, eftersom det är big no-no att lägga väskan på bordet och de har en tendens att trilla ner på golvet om man har dem i knäet.

• tahira

Jag har ett gäng av dess i olika färger och tycker att de är oslagbara.

Remmen är tillräckligt kort för att man skall kunna hänga dem i armvecket, vilket jag oftast gör, men ändå tillräckligt lång för att jag skall kunna hiva upp den på axeln om jag måste bära tunga kassar i båda händerna, t.ex.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • snedtak
    Sapato skrev 2012-08-10 15:47:52 följande:
    Har några olika modeller. Använder bara märkesväskor som LV, Tiger och Burberry.
    Använder den som passar bäst för tillfället. Tex en rätt stor om jag ska ha mycket med mig och en rätt liten vid utgång där endast mobil, idkort, visa och läppglans får plats.

Om man ska investera i en väska tycker jag en neutral färg är bäst och mellanstor storlek. Men själv vill jag ha flera olika att välja på.
    Är det inte dyrt att bara ha märkesväskor?

TS: Jag tycker också en stor och en liten verkar bra att ha.
  • Anova

Jag slår ett slag för många och billiga. En för varje tillfälle och flera färger så att man kan matcha sin outfit och sitt humör. Och då man blir trött på väskan eller den går ur mode så behöver man inte ha dåligt samvete att ge bort den till en vän eller till t.ex. Myrorna.

• Mys mymla

jag har en axelrems väska med väldigt lång rem som jag kan hänga över huvudet  på vänster axel och låta väskan hänga på högersidan och den rymmer rätt mycket perfekt när man behöver matlådor, block, pennor, bindor, blöjor osv osv osv.

sen har jag en liten liten väska med en rem som man hänger runt armen funkar bra till fester då man bara  har kreditkort och mobil med sig

sen har jag även en axel/arm väska som man kan använda när man bara ska i väg och inte behöver mer en nycklar, mobil och plombok.

men den största är den jag använder mest 

• sextiotalist

Jag köper en väska som passar mig, just mig, märkesväskor göres inte besvär, det finns ingen väska som upprätthåller den kvaliteten som priset på märkesväskor har.

• Ziraya

Jag föredrar väskor som man kan korsa över axeln ned mot höften på andra sidan kroppen. Alltså, axelremsväskor. Det är så praktiskt att bara hänga den snett över så bara hängder den där och jag har händerna fria. Det finns många snygga axelremsväskor tycker jag! Både i tyg, läder och fuskläder.

Svar på tråden Vilken handväska ska man köpa..