• Makkinje

Ni som haft en lyckad hinnsvepning hur har det känts?

Som rubriken låter, var inne på FL idag på extra kontroll och bad då om en hinnsvepning, visade sig att jag var öppen ca 3 cm Hur kändes det och hur lång tid tog det osv? Jag har nu lite oregelbundna SD och lite ryggvärk, men man vågar ju inte hoppas för mycket. 

• Svar på tråden Ni som haft en lyckad hinnsvepning hur har det känts?
  • Devinsmammi

Jag fick de vid 17 tiden. Åkte hem med mensvärk och under kvällen slutade de. Mitt i natten åkte vi in i hon föddes 05.30 så de tog drygt 12tim efter hinnsvepning (jag va också öppen 3cm vid hinnsvepning)

• Makkinje

Verkar dock inte dom min hinnsvepning fungerade tyvärr, fick den igår vid 10 tiden på förmiddagen

• Ninniisen

Jag fick hinnsvepning med mitt andra barn, jag kände absolut ingen skillnad mot innan utan förlossningen startade pang bom 1,5 dygn efter svepningen.

Har inte förlossningen kommit igång inom 48 timmar efter en hinnsvepning så har den inte gjort nytta!

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Lillasyster BF 28/9 ° ★
  • Kya

jag fick flera hinnsvepningar av min barnmorska, det kändes inte så farligt mkt. nån timme efter det brukade jag blöda litegrann, följt av några småvärkar/förvärkar som gick över.

sen gick jag till en läkare för kontroll och tid för igångsättning. han gjorde en hinnsvepning och det kändes kort sagt som att han slet ut ungen för hand. hehe. några timmar senare fick jag överjävliga värkar och då var det igång. så skillnaden var väl att läkaren gjorde en ordentlig, medan barnmorskan bara gjorde fjuttiga... 

The road to hell is paved with good intentions.
  • Makkinje

Ja än har det visserligen inte gått 48 timmar, men hoppet är nog ute för min del tror jag tyvärr.

• Flygandemattan

Jag fick hinnsvepning i v 40+3 och var då redan öppen 3 cm. Själva hinnsvepningen kändes inte alls trots att BM sa att hon skulle rota runt rejält. Dottern föddes ca 6 timmar senare. Om det var hinnsvepningen som gjorde det vet i tusan, tror förlossningen hade startat ändå möjligtvis påskyndade den det hela..

Svar på tråden Ni som haft en lyckad hinnsvepning hur har det känts?