Åkpåse eller inte ?
Ni med barnvagn, hur ser det ut i eran vagn när ni är ute o rullar med lillen ? eller ni som inte fött än, hur kommer det se ut ?
Börja med vad den ligger på till vad den har över sig..
Ni med barnvagn, hur ser det ut i eran vagn när ni är ute o rullar med lillen ? eller ni som inte fött än, hur kommer det se ut ?
Börja med vad den ligger på till vad den har över sig..
När? Nu eller i vinter? Nu smälter väl ungen om mam har åkpåse!
Vänta och se! Vi köpte ingen åkpåse förrän i typ december, innan dess hade vi bara overall. Det var milt ganska länge förra året. Ok bor du i Norrland är det kanske annorlunda...köp en fleeceoverall och några varma gosiga filtar. Blir det kallt så köp en åkpåse då.
Jag använde en vind fleece overall från pop hela vintern förra året. Jag bor uppe i Norrland men min tjej frös aldrig. Använde först en tjock fodrad filt och efter januari en åkpåse. Kan varmt rekommendera polarn och pyrets vindfleece overall, den är super bra!
Våra båda barn (födda januari och oktober) har klarar sig utmärkt i fleeceoveraller och åkpåse i liggvagnen. Man glömmer lätt att det är lä och vindstilla nere i vagnen och ofta mkt varmare än uppe.
I vagn med liggdel så blir det ganska varmt bara suffletten är uppfälld och liggdelslocket är på. Jag köpte en åkpåse som man kunde öppna upp helt. Fick min bebis i december så då var det ju kallt och hon hade åkpåse, vindfleece och stängt liggdelslock. När det blev varmare så låg hon i underdelen av åkpåsen med filt och liggdelslocket på. Man kan ju ha täcke istället för åkpåse men jag tycker det är smidigt med åkpåsen för den kan man ju ha i sittvagnen sen.
Vi använde inte åkpåse förän vi tog bort hårdliften i vagnen så att hon satt upp. Det blev en väldigt kort period så vi kunde skippat den helt.
Innan dess bäddade vi med vagntäcke och kudde och så hade hon en tunnare fleece på. Då var det lätt att bara plocka av täcket om man kom in och hon somnat eller inne i affärer. Har ni mjuklift är de ofta som åkpåsar.
Håller med Lindson om att PoPs vindfleece är suverän. Hade det till min tjej och hon var alltid lagom varm. Det enda jag ångrar är att jag köpte nya och inte begagnade. De blir inte slitna och de två jag har ser nästan nya ut fast dom användes flitigt.
Nu har bebisen hoodie/kofta och mjuk filt /täcke i vagnen. Fram i september/oktober blir det fleeceoverall och lite tjockare täcke. Åkpåse först framåt vintern.
Kör med fårfäll och en tunn bomullsfilt nu när det är lite växlande väder, fårfällen ska ju ha egenskaper att både svalka och värma när det behövs har jag hört.