• Strawberrycupcakes

Hur mådde ni när ni sluta med ppiller?

Hur mådde ni när ni slutade med ppiller? Ätit Yasmin nu i 8 år och när jag slutade mådde jag jätte bra i början men 2-3 veckor nu efter jag slutat mår jag inte alla bra.. Mår illa, lite obt i magen, svullen och ont i huvudet.. Hur mådde ni?

• Svar på tråden Hur mådde ni när ni sluta med ppiller?
  • gorek86

Hoppas att du får svar för jag skulle också vilja veta, ska sluta med yasmin i september efter många år Glad

• Lilltösan

Jag åt iof inte Yasmin men åt Trionetta 28 under en herrans massa år och jag blev som en ny människa ( till det bättre ) när jag slutade. Mådde aldrig dåligt, vare sig fysiskt som psykiskt. Anledningen till att jag slutade var att efter alla års pillerknaprande hade jag förvandlats till ett elakt hormon monster

• Strawberrycupcakes

Okej, ja så kände jag också precis när jag slutat, en helt ny människa! :) kom din mens igång på en gång ? :)

• Axsson

Jag åt cileste 28 i 5 år och sedan Neovletta i 2 år. Mådde inte bra alls med p-piller utan hade då världens humörsvängningar, var känslig, ont i bröst, ibland oregelbunden mens och allmänt jobbigt tyckte jag att livet var.

Jag slutade med p-piller i juni och har aldrig mått bättre. Känner mig som en helt ny person! Mår så himla bra och har haft 2 små irritations"utbrott" under två månader så det är en sån otrolig skillnad. Ägglossning och mens kom igång precis som det ska och allt känns bara underbart!

• Strawberrycupcakes

Ja fy det är inget roligt att känna sig så.. Men nu vad härligt! :) och skönt! :)

• Axsson
    Strawberrycupcakes skrev 2012-08-11 17:03:26 följande:
    Ja fy det är inget roligt att känna sig så.. Men nu vad härligt! :) och skönt! :)
    Det är helt underbart nu! :) och hoppas ditt mående blir till det bättre!
  • Lilltösan
    Strawberrycupcakes skrev 2012-08-11 07:51:48 följande:
    Okej, ja så kände jag också precis när jag slutat, en helt ny människa! :) kom din mens igång på en gång ? :)

Ja mensen var det inget krångel alls med. Att sluta med hormoner var av mig ett jätte bra val Hoppas det går bra för dig
  • gorek86

Jag slutade förra måndagen och jag känner redan hur det händer grejer i min kropp, har fått tillbaka sexlusten som jag inte riktigt har haft under tiden, men jag har fått huvudvärk och nu lite trassel med mensen.

• Elin8401

Jag slutade med trinovium 28 för 5v sedan. Jag fick ont i äggstockarna brösten ömmade å huvudvärk. Men det försvann 1v senare fick Mensen 26 dagar senare efter pillerstopp

• gorek86

Härligt Elin att din mens kom tillbaka så snabbt. Själv inväntar jag min första, är på dag 25 idag och jag har världens pms så jag gissar att den snart är här :)
    Vet inte om det är att jag har slutat med pillren eller för att jag äter extra d-vitamin men jag har blivit så himla mycket lyckligare, brukar bli lite höstdepp men än så länge känner jag inget :)
    Härligt!

Svar på tråden Hur mådde ni när ni sluta med ppiller?