• Mellanmjölkens land

Hur stora är Kaxs overaller i storlekarna?

Vi har köpt en Kaxs Protex-overall i stl86 till dottern. På 1årskontrollen var hon 79,5cm har jag för mig. Idag mätte vi hemma eftersom vi misstänkte att hon vuxit en del över sommaren. 83cm fick vi fram, möjligtvis nån cm mer eller mindre. Nästan 4cm på lika många månader!

När vi provade overallen var den stor men inte så hon drunknade i den. Det var kanske 2v sen.

Hur är deras overaller i storlekarna? Borde vi byta till stl92? Jag ser inte fram emot tanken på att försöka få tag på en ny overall i januari om den här skulle bli urvuxen men samtidigt måste hon ju kunna röra sig i overallen även i början på vintern!

• Svar på tråden Hur stora är Kaxs overaller i storlekarna?
  • EEJ

Om jag vore du skulle ha köpt 92 om
    Vintern är lång och hon ska kanske rymma något mer under... Min tjej är 94 cm och jag har köpt en kaxoverall i 104.

• Mellanmjölkens land

En overall i stl92 är undanlaggd åt oss men jag funderar fortfarande på hur de är i storlekarna. Följer hon sin kurva är hon 91cm till våren. Förra vintern hade vi en bebisoverall från Kappahl o stl80 som fortfarande var aningen stor när det blev vår. Den skulle nog passat till 1årsdagen i mitten på april men då var det ju vår!

• pp08

Bytt till 92!

Min tjej är nu 101 cm; men vi började använda hennes 104 efter jullovet (hon var 91 cm jul 11, 101 cm jul 12 )
    Köpte den redan i augusti (dvs flera månader innan användning) och det var bra att jag inte köpte mindre storlek. Fram till jul kunde hon ju ha skalkläder med fleece under.

Jag tycker att de är normala men ganska smala i storlek. Jämförde förra året KAXs 104 med FIX 98. Fix var större fast det var storleken mindre.  Samma tjej har näml fortf skaljacka 92 fr FIX.

♀ 090619 och MF feb 2011, MA april 2012
  • Mellanmjölkens land

Vi var och kollade på stl92 idag men valde att behålla stl86. 92an var ENORM. Axlarna på overallen var i hjässhöjd på dottern (86an hade bara axlarna i näshöjd). Ärmarna var säkert 1dm för långa och det är mycket för alla men speciellt för en 1åring!

Svar på tråden Hur stora är Kaxs overaller i storlekarna?