• Anonym

Mitt ena öga rinner

Hej.. Varje gång jag kollar på film och lutar mig så rinner ena ögat.. Vad kan detta vara? Får alltid förklara bort det eftersom folk tror att jag gråter.. När jag är ute sticks det i ögonen om det är ljust ute? Vad kan detta vara?

• Svar på tråden Mitt ena öga rinner
  • Tealhawk

Du är ljuskänslig och därför irriteras ögat av TV-ljuset/solen och vid irritation så ökar ögat produktionen av tårar för att stöta ut eventuellt skräp.

Ljuskänslighet kan i sin tur bero på en rad olika saker. Bara några stycken är trötthet, depression, struma och reumatism. MEN som sagt, bara en handfull, finns massa andra saker det kan vara också. Om du besväras av det så är det enklaste att göra en koll hos läkare.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym
    Tealhawk skrev 2012-08-10 22:24:20 följande:
    Du är ljuskänslig och därför irriteras ögat av TV-ljuset/solen och vid irritation så ökar ögat produktionen av tårar för att stöta ut eventuellt skräp. Ljuskänslighet kan i sin tur bero på en rad olika saker. Bara några stycken är trötthet, depression, struma och reumatism. MEN som sagt, bara en handfull, finns massa andra saker det kan vara också. Om du besväras av det så är det enklaste att göra en koll hos läkare.

Oj då.. Inget av det stämmer. Jag stör mig på det som helvete. Jag blir ofta trött när jag kollar på film.
  • Tealhawk
    Anonym skrev 2012-08-10 22:27:07 följande:
    Oj då.. Inget av det stämmer. Jag stör mig på det som helvete. Jag blir ofta trött när jag kollar på film.
    Kan lätt bero på trötthet isf, men får du värre problem så är det alltid värt en koll :)
  • Sofie 158

Jag har samma problem. Fick gå till en ögonläkare där jag fick ögondroppar och ett recept till glasögon.

Hade dels en låsning i ögonen som ögondropparna skulle motverka plus ett synfel.

• Petra 334

Haha! Har alltid haft så. Trodde det bara var så :P riktigt soliga dagar hjälper inte ens solglasögon. Och har aldrig kunnat ligga med lutat huvud. En period rann alltid ena ögat när jag hade smink på mig med. Väldigt irriterande.

Svar på tråden Mitt ena öga rinner