• Anonym (Kondomnybörjaren)

Behöver tips på hur man sätter på en kondom

Har aldrig använt kondom i särskilt stor utsträckning, har skyddat mig på andra sätt. Är nu i uppstarten av ett nytt förhållande där vi av olika orsaker kommer använda detta. Skulle vilja ha tips på hur man som kvinna kan sätta på kondomen så att det blir en upphetsande del i själva sexet och inte (som jag upplevt det tidigare) som ett avbrott på gränsen till avtändande.

• Svar på tråden Behöver tips på hur man sätter på en kondom
  • Anonym (Kondomnybörjaren)

Nybörjare på området som sagt... Vad tror ni om en skön liten runk med mycket saliv, lite sug mm och samtidigt som man drar ner förhuden lätt med ena handen, liksom runka ner kondomen med andra medan?

• Tom Araya

Konstla inte till det. Sätt på kådisen rätt utan att ha sönder den och helst även lite raskt så att man kan komma till saken....för ni skulle väl knulla?

• läckerbit

Har du inte gjort det förut behöver du nog öva. Och sedan handlar det om inställning, är du rädd att det ska bli pinsamt och avtändande så blir det pinsamt och avtändande. Kanske till och med bäst att tala om att du inte har gjort det förut men gärna vill försöka. Se till att ha kvar närheten er emellan under tiden, dvs ha kondomen nära till hands, smek och kyss honom. Får du inte på den med en gång, hångla lite under tiden och försök igen. Eller be honom sätta på den samtidigt som du fortsätter att hålla dig nära och visa hur mycket du vill ha honom.

Bättre tips än så har jag inte

Svar på tråden Behöver tips på hur man sätter på en kondom