Mitt val går till Lanzarote, Bo i Puerto del Carmen på Cinco Plazas Särskilt när ni är så många - de har rum för upp till 6 personer!! Vi återkom till detta flera gånger (4-5ggr) när barnen var små! Lugnt läge men nära till allt.
Vill man laga mat så finns det flera mataffärer inom gångavstånd, närmsta Netto är 50 m bort.
Lanzarote är speciellt. Låga hotell/grekisk inspirerad bebyggelse (vit med accentfärger)/ en del lava landskap - stränderna har ditfraktad sand/ Mindre nederbörd än de andra öarna/
http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/lanzarote/puerto-del-carmen/lagenheter-cinco-plazas/
Går du ner för "backen" (5 min) så hamnar du mitt på strandpromenaden med restauranger med en hel del rörelse, men inte "hårt party". Går du 10-15 minuter så kan du ta dig till Biosphera köpcentrum med de stora spanska kedjorna ZARA, Mango, Okeiido.
Upplevde prisbilden något bättre än Teneriffa och Gran Canaria. Inkastarna var få, särskilt under "barntid". Till maten man åt ute så fick man ofta ett val på tillbehör så man slapp stripsen till "allt".
Utflykter:
-Besök på Timanfaya (Vulkanområdet - de kör lite experiment vid sina rundturer, Man måste åka buss runt där uppe.
-Rancho Texas, Djurpark med bl a en spektakulär rovfågelshow (gratis buss från Puerto del Carmen)
-Cueva Los Verdes, Grottor som bildats av lavaströmmar. Perfekt för barnen.
Lycka till!