• far

Vad gör "de" med marsvinen?

Av en slump, kom jag till denna sidan: www.freewebs.com/theresesskinnybarare/fddakullarbornlitters.htm

Och blev helt chockerat över de hårlösa marsvinen! Är det något sorts medvetet  "avelsprojekt", eller är det en "art", som redan är "naturlig"? Dessutom är det synd
    om marsvinet, att h*n skall vara utan päls! Ush!Tungan ute

• Svar på tråden Vad gör "de" med marsvinen?
  • Themis

Som alla andra dumheter mänskor gör antar jag- "för att man kan"? Obestämd

För att ALLA har RÄTT att ha ett marsvin, även om man är pälsallergiker?

Blääääääääää för detta experiment, säger jag.

Och då är jag allergiker själv.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • viseversa

Ja du det finns ju både hårlösa hundar och katter. är det lika synd om dom? och självklart är det framavlat och nu räknas det som en egen ras. 

• far
    Themis skrev 2012-08-11 08:29:24 följande:
    Som alla andra dumheter mänskor gör antar jag- "för att man kan"? Obestämd

För att ALLA har RÄTT att ha ett marsvin, även om man är pälsallergiker?

Blääääääääää för detta experiment, säger jag.

Och då är jag allergiker själv.
    Så du menar alltså alltså, att vi idiotmänniskor, avlar fram hårlösa djur, för att de skall vara anpassade till allergiker? Lite kynisk...Rynkar på näsan
  • far
    viseversa skrev 2012-08-11 09:17:13 följande:
    www.sphynxkatter.se/files/images/Othello%204,...

Hårlös katt.

www.helsinki.fi/kreativ/images/492.jpg

hårlös hund. 
    Ja, inte är de fina, och det verkar väldigt onaturligt. Speciellt om det är "människan", som orsakat det, det verkar helt sjukt onaturligt!

Om man har allergi, då får man ha akvariefiskar, ödlor eller sköldpaddor.

Klart att det är förfärligt om man har allergi för pälsdjur, men jag tycker inte att det är rätt att man "avlar fram" pälslösa djur, för att det skall passa dem som har allergi.Förvånad
  • Embla
    far skrev 2012-08-11 20:52:22 följande:
    Ja, inte är de fina, och det verkar väldigt onaturligt. Speciellt om det är "människan", som orsakat det, det verkar helt sjukt onaturligt!

Om man har allergi, då får man ha akvariefiskar, ödlor eller sköldpaddor.

Klart att det är förfärligt om man har allergi för pälsdjur, men jag tycker inte att det är rätt att man "avlar fram" pälslösa djur, för att det skall passa dem som har allergi.Förvånad
    Är det mer rätt att avla fram andra egenskaper, såsom snabbhet, en viss färg, ett visst temperament? Om du svarar ja, varför då?
  • far
    Din mamma skrev 2012-08-11 09:37:37 följande:
    Det är inte synd om min sphynx...
    Klart att det inte är synd om  sphynsx! För h*n finns ju redan! Har du allergi? Tycker änddå att det är fel att "avla fram" pälslösa djur, som SKALL ha päls.Tungan ute
  • Regnig måndag
    far skrev 2012-08-11 20:43:33 följande:
    Så du menar alltså alltså, att vi idiotmänniskor, avlar fram hårlösa djur, för att de skall vara anpassade till allergiker? Lite kynisk...Rynkar på näsan
    De är inte allergianpassade eftersom man inte är allergisk mot håren utan allergenet finns i huden. Hårlösa raser är mao möjligen mer allergiframkallade. Det är bara oinsatta idioter som tror att hårlöst = allergivänligt.

Hårlöst finns naturligt både hos människan och andra djur så varför inte avla på dem när de ändå inte ska inplanteras i naturen?

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Dr Mupp

Skinnymarsvinen uppkom som en naturlig mutation och har sen avlats fram på det. Uppkom i ett lab och har använts inom forskningen (nakna försösöksdjur är smidigt). Några smugglade ut några skinnys och sen dess har de blivit populära inom marsvinshobbyn. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Vad gör "de" med marsvinen?