• Anonym

Mitt bonusbarn är kär i mig!

Har sen ett halvår tillbaka en bonusson på 8 år och älskar honom mest av allt förutom hans pappa.
    Men igår när jag hämta honom på fritids kom hans kompisar fram till mig och fnissa och sa "Oskar har sagt att han ska gifta sig mig dig när han blir stor" hans andra kompis fyllde i "och att ni ska ha barn tillsmmans". Oskar sprang iväg och storgrät och var helt förtvivlad över va hans kompisar skvallrat om för mig. Och jag vet inte alls hur jag ska förhålla mig till de här?

Är det vanligt att bonusbarnen blir "kära" i sina bonusföräldrar eller är de ett sätt att säga att han tycker mycket om mig??? Är ung bonusmamma då.

• Svar på tråden Mitt bonusbarn är kär i mig!
  • viseversa

Jag hade inte gjort en stor sak av det. När jag jobbade med barn i samma ålder var det en pojke som var kär i sin mamma och skulle gifta sig med henne. Han tycker mycket om dig och förväxlar dom känslorna med romantiska känslor. Han är bara 8 år. Gör ingen stor sak av det. 

• Anonym (-)

jag har både hört och läst att det inte alls är ovanligt att pojkar i en viss ålder blir kära i kvinnliga förebilder och flickor i manliga förebilder. Det är en del av att hitta sin identitet. Det kommer att gå över. Det är helt enkelt en fas.

• Anonym
    Anonym (-) skrev 2012-08-11 11:31:54 följande:
    jag har både hört och läst att det inte alls är ovanligt att pojkar i en viss ålder blir kära i kvinnliga förebilder och flickor i manliga förebilder. Det är en del av att hitta sin identitet. Det kommer att gå över. Det är helt enkelt en fas.

Men kännt ibland att när jag och hans pappa skojar och liksom busar med varandra kan han ge mig värsta långa hatblicken. Svartsjuka?
  • Anonym

Mina kusin när de var i samma ålder hade börjat stor bråka om vem som skulle gifta sig med mig (jag är 15 år äldre) så det är väldigt vanligt :)

• Muffins i magen

Men stackars lilla kille. Vad förnedrande! Vilka taskiga kompisar. Han ser upp till dig och tycker mycket om dig jag tror det bästa du kan göra är att vara som vanligt och kärleksfull tillbaka. Du verkar vara en bra och vettig bonusmamma! Snart blir han kär i en jämnårig tjej istället och allt är glömt. :)

• Dominant
    Anonym skrev 2012-08-11 11:34:02 följande:

Men kännt ibland att när jag och hans pappa skojar och liksom busar med varandra kan han ge mig värsta långa hatblicken. Svartsjuka?
    Det är väldigt vanligt, även bland riktiga föräldrar. Barn identifierar sig med de förebilder de har, det går över, inget att haka upp sig på.
  • Topcom

Det är helt normalt att småkillar blir "kär" i äldre, vare sig det äe bonusmamma, förskolelärare eller typ ens egen mamma eller syrra :)

• Anonym

Svartsjuk kan barn vara såklart ändå..ni har varit ihop ett halvår och redan träffat barnet? Hämtar to.m? Det går snabbt för barn. Jag har dejtat en kille i 7månader,än har han inte fått träffa mina barn:)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-11 12:38:07 följande:
    Svartsjuk kan barn vara såklart ändå..ni har varit ihop ett halvår och redan träffat barnet? Hämtar to.m? Det går snabbt för barn. Jag har dejtat en kille i 7månader,än har han inte fått träffa mina barn:)

Nej alltså vi har bott ihop i ett halvår. Vi har kännt varandra i 2,5 år nu.
  • MHK

Måste medge att sonen är väldigt söt som tydligen tycker om dig väldigt mycket. Det va samma sak för min mammas granne. Hennes 6 åriga son hade bråkat med sin pappa (föräldrarna är skilda) och sakt att han inte får lov att komma hem till dem. Nu sover pojken endast i sin mammas säng och han säger att han ska gifta sig med henne. Det e nog ett sätt att visa hur mycket han älskar sin mamma. I den åldern förstår de inte vad giftemål egentligen innebär utan tror att man gifter sig med den personen man älskar även om det handlar om hans mamma. Jag tycker inte du ska förstora upp saken men visa honom att även han betyder mycket för dig.

Svar på tråden Mitt bonusbarn är kär i mig!