• Anonym

    När hade ni sex efter förlossningen och hur kändes det?

    Det har gått 2 månader sen vi fick barn och jag vet inte om jag vågar ha sex än just för om det gör ont eller känns konstigt.
    när hade ni sex? hur kändes det ?

  • Svar på tråden När hade ni sex efter förlossningen och hur kändes det?
  • Anonym

    Vi har haft sex 1-2 veckor efter varje förlossninge. Det har kännts lite ovanligt de första gångerna. Det har inte gjort ont, men vi har använt mycket glidmedel o varit varsamma.

  • Angelica8912

    Vi hade sex efter 3 månader och det kändes konstigt och gjorde rätt ont de första gångerna. Fast så sprack jag väldigt mycket också.

    Är man osäker så ta de lugnt, och köp hem glidmedel ;)

  • AnnaApr

    Ett stygn har fortfarande inte läkt (...efter 3.5 månad...), så vi har inte kunnat än ;/ längtar så!!! :(

  • Anonym

    efter 3 månader ... det känndes konstigt, alltså nånting helt annorlunda.... fick använda myyyycket glidmedel :(
    Arligt talat så var det inte alls skönt första gångerna  ... fast 3 månader är ju inte så kort tid

  • Anonym (Ida)

    Vi väntade nog ca 3 månader. Jag blev snittad men det som var problemet för mig var att jag fick sköra slemhinnor pga amningen. Så det var först efter 6 månader som sexet blev skönt. Oavsett hur våt jag än var så gjorde det väldigt ont att bli penetrerad i början trots att min sambo var jätte försiktig.

  • mammatilljulia

    Jag var sydd med 5 stygn efter förlossningen med dottern. Det resulterade i att jag inte vågade ha sex för att jag trodde att det skulle göra ont i stygnen. Vi väntade 2 månader. Så bestämde jag mig en kväll för att vi skulle testa och det kändes som jag var oskuld på nytt! Ordentligt förspel och glidmedel så gick det.

  • AnnaApr

    Fick min son för 5 månader sen, fortfarande inte läkt efter att de sydde mig. Fick tid till gyn tidigast 24 nov... Känns som om jag håller på att sprängas!! Vill ha sex NU!' :(

  • Isabella06

    Vår son blir 2 veckor på torsdag, och vi hade sex första gången igår! Gick alldeles utmärkt och va så härligt att komma nära sin kärlek igen, utan den stora melon magen :D
    Jag hade Dock en himlans tur och sprack inget denna förlossning :)

  • Anonym (Man)

    Vi hade sex drygt 2 månader efter förlossningen, när min fru hade varit på kontroll och kände sig redo. Det gjorde inte ont, men det var svårare för oss båda att känna något. Det blir inte orgasm lika ofta för henne.

  • Anonym (inte kul)

    Jag minns inte riktigt, men ca 2 månader efter tror jag, första gången var snitt och andra normal förlossning. Efter båda gångerna gjorde det ont och var obehagligt i början och ingen njutning för mig. Jag hade nedsatt lust hela amningstiden och behövde glidmedel under hela amingstiden.
    Ska snart ha 3:e barnet och är redan stressad över detta med sex, då min man uttryckt att han varit missnöjd med vårt sexliv och varit nära att lämna mig. Nu har det varit bra på sistone men jag kommer känna en stress att ha sex snart efter förlossningen, har försökt prata med honom om att han nog får räkna med en naturlig paus på ett par månader men känns inte som han riktigt förstår.

Svar på tråden När hade ni sex efter förlossningen och hur kändes det?